BRATISLAVA. Väčšina najznámejších firiem na Slovensku bola prekvapená, že sa ich reklama zobrazuje aj na internetových stránkach, ktoré šíria konšpirácie.
Po upozornení denníka SME chceli svoju inzerciu stiahnuť. Od utorka by firmám a ich reklamným agentúram mal uľahčiť prácu tím odborníkov, ktorí poradia, akým stránkam sa vyhnúť.
Reklamné agentúry môžu nájsť zoznam pochybných webov na stránke konspiratori.sk. Aby bol zoznam transparentný, autori vysvetľujú, prečo naň weby zaradili a kto o tom rozhodoval. Za projektom je digitálna agentúra NetSuccess, ktorú spoluvlastní spoločnosť Petitpress, vydavateľ SME.

„Keďže sieťové inzertné systémy umiestňujú reklamu na tisícoch webstránok, inzerent ani agentúra nemá stopercentnú kontrolu nad tým, kde sa reklama zobrazí. Rozhodli sme sa, že urobíme zoznam webov, ktoré by mohli poškodiť reputáciu našich klientov a vylúčime ich z našich kampaní,“ tvrdí Ján Urbančík, riaditeľ NetSuccess.
Jedným z členov komisie, ktorá rozhoduje o zozname stránok, ktoré šíria nezmysly, a upozorní podnikateľov, aby na ne nedávali svoju reklamu, je učiteľ a aktivista Juraj Smatana. Hovorí, že ide o príklad fungovania občianskej spoločnosti.