SME

Vznikla iniciatíva, ktorá má obmedziť príjmy konšpiračných webov z reklamy

Vzniká zoznam konšpiračných webov, ktorým by sa zadávatelia reklamy mali vyhnúť. Inak šíriteľov nezmyslov nepriamo podporujú a seba strápňujú.

Zadávatelia reklamy si môžu vybrať, či sa zoznamom budú riadiť alebo nie.  Zadávatelia reklamy si môžu vybrať, či sa zoznamom budú riadiť alebo nie. (Zdroj: konspiratori.sk)

BRATISLAVA. Väčšina najznámejších firiem na Slovensku bola prekvapená, že sa ich reklama zobrazuje aj na internetových stránkach, ktoré šíria konšpirácie.

Po upozornení denníka SME chceli svoju inzerciu stiahnuť. Od utorka by firmám a ich reklamným agentúram mal uľahčiť prácu tím odborníkov, ktorí poradia, akým stránkam sa vyhnúť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamné agentúry môžu nájsť zoznam pochybných webov na stránke konspiratori.sk. Aby bol zoznam transparentný, autori vysvetľujú, prečo naň weby zaradili a kto o tom rozhodoval. Za projektom je digitálna agentúra NetSuccess, ktorú spoluvlastní spoločnosť Petitpress, vydavateľ SME.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Reklamu známych firiem zobrazujú aj konšpiračné weby Čítajte 

„Keďže sieťové inzertné systémy umiestňujú reklamu na tisícoch webstránok, inzerent ani agentúra nemá stopercentnú kontrolu nad tým, kde sa reklama zobrazí. Rozhodli sme sa, že urobíme zoznam webov, ktoré by mohli poškodiť reputáciu našich klientov a vylúčime ich z našich kampaní,“ tvrdí Ján Urbančík, riaditeľ NetSuccess.

Jedným z členov komisie, ktorá rozhoduje o zozname stránok, ktoré šíria nezmysly, a upozorní podnikateľov, aby na ne nedávali svoju reklamu, je učiteľ a aktivista Juraj Smatana. Hovorí, že ide o príklad fungovania občianskej spoločnosti.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C46P2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu