SME

Vznikla iniciatíva, ktorá má obmedziť príjmy konšpiračných webov z reklamy

Vzniká zoznam konšpiračných webov, ktorým by sa zadávatelia reklamy mali vyhnúť. Inak šíriteľov nezmyslov nepriamo podporujú a seba strápňujú.

Zadávatelia reklamy si môžu vybrať, či sa zoznamom budú riadiť alebo nie.  Zadávatelia reklamy si môžu vybrať, či sa zoznamom budú riadiť alebo nie. (Zdroj: konspiratori.sk)

BRATISLAVA. Väčšina najznámejších firiem na Slovensku bola prekvapená, že sa ich reklama zobrazuje aj na internetových stránkach, ktoré šíria konšpirácie.

Po upozornení denníka SME chceli svoju inzerciu stiahnuť. Od utorka by firmám a ich reklamným agentúram mal uľahčiť prácu tím odborníkov, ktorí poradia, akým stránkam sa vyhnúť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamné agentúry môžu nájsť zoznam pochybných webov na stránke konspiratori.sk. Aby bol zoznam transparentný, autori vysvetľujú, prečo naň weby zaradili a kto o tom rozhodoval. Za projektom je digitálna agentúra NetSuccess, ktorú spoluvlastní spoločnosť Petitpress, vydavateľ SME.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Reklamu známych firiem zobrazujú aj konšpiračné weby Čítajte 

„Keďže sieťové inzertné systémy umiestňujú reklamu na tisícoch webstránok, inzerent ani agentúra nemá stopercentnú kontrolu nad tým, kde sa reklama zobrazí. Rozhodli sme sa, že urobíme zoznam webov, ktoré by mohli poškodiť reputáciu našich klientov a vylúčime ich z našich kampaní,“ tvrdí Ján Urbančík, riaditeľ NetSuccess.

Jedným z členov komisie, ktorá rozhoduje o zozname stránok, ktoré šíria nezmysly, a upozorní podnikateľov, aby na ne nedávali svoju reklamu, je učiteľ a aktivista Juraj Smatana. Hovorí, že ide o príklad fungovania občianskej spoločnosti.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C46P2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 165
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 227
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 045
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 746
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 623
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 824
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 625
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu