BRATISLAVA. Marfuša, anjelik nadávajúci Mrázikovi do starých hlupákov, gerilová vojna Kevina proti zlodejom v Sám doma či problémy s obuvou v Popoluške. Televízie už roky stavajú sviatočný program na starých osvedčených formátoch.
Hoci navonok hovoria o vyvrcholení roka a poďakovaní divákovi za priazeň, súkromné televízie priznávajú, že do vianočného programu sa im nadmerne investovať neoplatí. Darčeky sú nakúpené a na reklame sa už tak dobre nezarába.
„Vianoce nie sú komerčný čas, už je po všetkých reklamných kampaniach,“ povedal Roland Kubina, riaditeľ programu a spravodajstva JOJ Group.
Neznamená to však, že by televízie na súboj o diváka rezignovali. Oslovené televízie sa zhodujú, že len dokola opakovať československé rozprávky by diváka unudilo. Navyše, verejnoprávna RTVS sa úspešne snaží zaujať novou domácou tvorbou.
„Aj keď je obdobie Vianoc mimo hlavnej komerčnej sezóny, program televízií býva vysoko sledovaný a tak trochu považovaný za výkladnú skriňu,“ tvrdí programová riaditeľka skupiny Markíza Martina Lišková.