BRATISLAVA. Ministerstvo kultúry si na prípravu eurofondovej výzvy za 50 miliónov eur najalo spoločnosť, ktorá podniká práve tým, že pre svojich klientov ponúka prípravu eurofondových projektov. Mohla tak informácie z prípravy výzvy zneužiť v konkurenčnej súťaži.
"Základom nášho úspechu v poradenstve je tím odborníkov, ktorý vďaka svojim vedomostiam a skúsenostiam vidí veci v širších súvislostiach a pomáha klientom rozvíjať sa," píše na svojej stránke spoločnosť Centire, ktorá radí klientom v oblasti eurofondov a prípravy projektov.
Výskumná agentúra dá milióny firmám, aby robili jej prácu ČítajteV roku 2015 získala zákazku od ministerstva kultúry pod vedením Mareka Maďariča zo Smeru na pol milióna eur za to, že pripraví podklady na výzvu na podporu zamestnanosti v kultúrnom a kreatívnom priemysle za 50 miliónov eur.
V praxi to znamená, že spoločnosť sama nastavovala podmienky, ktoré musia žiadatelia o eurofondy spĺňať. Napríklad, kto sa o podporu z európskych peňazí môže uchádzať, čím sa má zaoberať alebo kde má firma sídliť.
Rýchlejší ako ministerstvo
Eurofondovú výzvu Mobilizácia kreatívneho potenciálu v regiónoch zverejnilo ministerstvo 17. októbra 2016.
No už v lete začala Centire ponúkať na svojom webe a facebooku "pracovné raňajky", na ktorých záujemcom sľubovala, že sa dozvedia, čo všetko zahŕňa odvetvie kultúrneho a kreatívneho priemyslu či aké typy projektov sa z eurofondovej výzvy dajú financovať.
Žiadna iná firma zaoberajúca sa eurofondmi však podobné školenie v tom čase neponúkala.