BRATISLAVA. Keď štátna Vodohospodárska výstavba päť mesiacov vyberala, kto jej dodá novú kompu a bude ňou prevážať autá po Dunaji, celý čas bol v pozadí jediného uchádzača o zákazku známy riaditeľa štátneho podniku Ladislava Lazára (Smer).
Tender o 15-ročnú zákazku za najmenej 25 miliónov eur nakoniec vyhrala spoločnosť Ponton City. Iná ponuka do súťaže neprišla.
Firma vyhrala s kompou, ktorá bola vyrobená podľa predstáv vodohospodárov skôr, než tento štátny podnik súťaž rozbehol a zverejnil technické požiadavky na loď.
Milióny eur za kompu cez Dunaj idú blízko SmeruČítajte
Schránka prišla pred začiatkom súťaže
Ponton City mala vlani jediného vlastníka, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy – Lodenica. No 22. decembra 2014 sa to zmenilo a vplyv v Ponton City si na polovicu rozdelili bratislavská eseročka CFS a košická firma Spinex. Vyplýva to z dokumentov v Zbierke listín Okresného súdu Bratislava I.
Rozhodujúci vplyv na CFS má americká schránková spoločnosť Business Investments, ktorej sídlo je vo washingtonskej garáži, kde sídlila aj Interblue Group z kauzy nevýhodného predaja emisných povoleniek.
Keď do Ponton City vstupovali noví akcionári, 49 dní bolo známe, že Vodohospodárska výstavba zvažuje kúpu novej kompy a objednávku na jej 15-ročnú prevádzku.
Konateľom spoločnosti CFS, ktorá získala polovicu akcií Ponton City, je Martin Borovský. Je to známy riaditeľa Vodohospodárskej výstavby Ladislava Lazára.
Opozícia zvolala ku kauze kompy Vojka mimoriadny výborČítajte
Známy z teplárne a golfu
Borovský ako nominant vlády Ivety Radičovej preberal manažment štátnej Teplárne Košice práve po nominantovi Smeru Lazárovi, ktorý spoločnosť viedol počas prvej vlády Roberta Fica.