je proces rastu spotrebnej dane z tabaku nie preto, že chce kontrolovať spotrebu tabaku a tabakových výrobkov a získať zdroje pre verejné zdravotníctvo, ale hlavne preto, lebo v tom vidí nástroj doplnenia štátnej pokladne. Ako uviedol v otvorenom liste, takéto zvýšenie musí byť sprevádzané celým komplexom opatrení, ktoré vláda SR nerobí. Ukázalo sa, že na takýto nárast musia byť vytvorené podmienky a to predovšetkým komplexná príprava spoločnosti v oblasti programov v kontrole tabaku - prevencia fajčenia, výchova k nefajčeniu, komplexné programy odvykania od fajčenia a liečby nikotínovej závislosti či príprava legislatívy v ochrane práv nefajčiarov .
Národná koalícia na kontrolu tabaku v SR a občianske združenie Stop fajčeniu preto navrhujú vyčleniť tri percentá zo spotrebnej dane z predaja tabaku na podporu programov v oblasti prevencie fajčenia a liečby nikotínovej závislosti. S rastom tabakovej dane zároveň navrhujú rozvinúť komplexné a dlhodobé programy, ktoré dajú šancu fajčiarom prestať fajčiť a zabezpečia vyššiu mieru ochrany práv nefajčiarov. Priemerný vek začínajúceho fajčiara sa u nás posunul na 11 rokov, čo nás zaraďuje na prvé miesto v Európe. Ako dodal na záver, ak sa však zvýšenie tabakovej dane zameria len na zabezpečenie zvýšeného príjmu do štátne pokladne, dopadne to zle pre celú spoločnosť. Podporíme tým iba pašerákov cigariet a možný výnos pre štátnu pokladňu podsúvame z veľkej časti mafii