Počas dnešného dňa pracovníci firmy vytiahli rozhodujúcu časť nákladu, ktorý kamión prevážal, ako aj kabínu. Zostáva ešte vytiahnuť podvozok ťahača a návesu, ktorého jedna časť zostala po páde z výšky úplne zarytá do zeme. Podvozok váži cca 10-11 ton. Práce navyše komplikuje blízkosť železničnej trate s rozvodom vysokého napätia.
"Pracujeme doslova v extrémnych podmienkach, riskujúc svoje životy. Aj keď mesačne pôsobíme pri odstraňovaní následkov niekoľkých desiatok vážnych dopravných nehôd, s takým niečím sme sa ešte nestretli. Naši pracovníci, medzi ktorými sú aj v zahraničí vyškolení špecialisti s najlepším horolezeckým výcvikom, budú na vyťahovaní častí kamióna pracovať po celú noc zo soboty na nedeľu," zdôraznil Ürge. Pomáhajú si pritom špeciálnymi mechanizmami s navijakmi, ktoré predstavujú vo svete špičkovú a unikátnu technológiu. Doprava v celom úseku horského priechodu Sorožka bude na frekventovanom cestnom ťahu Zvolen-Košice úplne odstavená až do odvolania.


Pokyny na vytiahnutie vraku vydali orgány Slovenskej inšpekcie životného prostredia, pretože podľa zistení pracovníkov Košického inšpektorátu ochrany vôd SIŽP hrozí nebezpečenstvo znečistenia okolia naftou a olejom vytekajúcimi z kamióna. Vrak sa totiž nachádza len niekoľko sto metrov od vodného zdroja Eveteš v Národnom parku Slovenský kras a v bezprostrednej blízkosti národnej kultúrnej pamiatky Hrušovská jaskyňa.
Bieloruský vodič havaroval na Sorožke 28. mája, keď riadil kamión s návesom naloženým vaňami smerom z Rožňavy do Košíc. Po tom, čo mu zlyhali brzdy, prešiel v ľavotočivej zákrute do protismeru, pričom zachytil v jeho smere idúci nákladný automobil Iveco. V protismere sa zrazil s ďalšími vozidlami. Následne narazil do betónového oporného múru so zvodidlami, prerazil ho a zrútil sa do hlbokej rokliny pod cestou. Pri páde z kabíny vypadol. Vrtuľník záchrannej služby ho s početnými ťažkými zraneniami previezol do košickej nemocnice, kde mu museli amputovať pravú nohu pod kolenom.