SME

Billboard s holým zadkom neporušuje etický kódex

BRATISLAVA 27. júna (SITA) - Billboard s obnaženou ženou na vstupe do Bratislavy pri Zlatých pieskoch propagujúci erotický salón Moulin Rouge nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platnej na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia Rady

pre reklamu (RPR), ktorá tak nevyhovela sťažnosti istej súkromnej osoby a nezabránila ďalšie šírenie tejto reklamy. Sťažovateľ mal voči reklame výhrady, pretože prezentuje obnažené ženské telo, najmä zadnú časť, čím podľa neho hrubým spôsobom porušuje normy slušnosti a mravnosti. Reklama podľa neho nadmieru propaguje sexualitu a slúži ako prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za opodstatnenú označila Arbitrážna komisia sťažnosť infocentra Spoločenstva pri Dóme sv. Martina a súkromných osôb na billboardovú kampaň spoločnosti Stavebná sporiteľňa VÚB – Wüstenrot, a.s. Išlo o kampaň so sloganom “Každá desiata zadarmo,” ktorá prezentuje niekoľko odhalených ženských tiel s tým, že ich prirodzenie je zakryté dlhou tehlou s nápisom Každá desiata zadarmo. Sťažovatelia uviedli, že sú pobúrení samotným motívom billboardu, ktorý považujú za veľmi slaboduchý. Domnievajú sa, že je vulgárny, uráža dôstojnosť žien a ponižuje ich. Kampaň podľa nich znižuje hranice morálnych štandardov a ohrozuje svedomie detí a mládeže. AK RPR dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a šírenie tohto billboardu je v rozpore s etickým kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia zhodnotila ako opodstatnenú aj sťažnosť súkromnej osoby na úvodnú stranu Bratislavského Propeleru, na ktorej je fotografia záberu z filmu Ken Park. Podľa sťažovateľky je titulka s týmto motívom nevkusná, pretože film pre jeho škandalóznosť odmietlo uviesť do kín 13 krajín vrátane USA. Sťažovateľka bola pobúrená najmä faktom, že uvedené vydanie Propeleru si môžu zobrať aj deti v električkách a na iným miestach, kde sa toto periodikum zadarmo distribuuje.

Rada pre reklamu (RPR) je arbitrážny orgán, ktorý dohliada na dodržiavanie etických noriem v oblasti reklamy z hľadiska Etického kódexu reklamnej praxe platného na území Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 317
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 401
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 049
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 597
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 313
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 2 971
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 650
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu