SME

Billboard s holým zadkom neporušuje etický kódex

BRATISLAVA 27. júna (SITA) - Billboard s obnaženou ženou na vstupe do Bratislavy pri Zlatých pieskoch propagujúci erotický salón Moulin Rouge nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platnej na Slovensku. Skonštatovala to Arbitrážna komisia Rady

pre reklamu (RPR), ktorá tak nevyhovela sťažnosti istej súkromnej osoby a nezabránila ďalšie šírenie tejto reklamy. Sťažovateľ mal voči reklame výhrady, pretože prezentuje obnažené ženské telo, najmä zadnú časť, čím podľa neho hrubým spôsobom porušuje normy slušnosti a mravnosti. Reklama podľa neho nadmieru propaguje sexualitu a slúži ako prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za opodstatnenú označila Arbitrážna komisia sťažnosť infocentra Spoločenstva pri Dóme sv. Martina a súkromných osôb na billboardovú kampaň spoločnosti Stavebná sporiteľňa VÚB – Wüstenrot, a.s. Išlo o kampaň so sloganom “Každá desiata zadarmo,” ktorá prezentuje niekoľko odhalených ženských tiel s tým, že ich prirodzenie je zakryté dlhou tehlou s nápisom Každá desiata zadarmo. Sťažovatelia uviedli, že sú pobúrení samotným motívom billboardu, ktorý považujú za veľmi slaboduchý. Domnievajú sa, že je vulgárny, uráža dôstojnosť žien a ponižuje ich. Kampaň podľa nich znižuje hranice morálnych štandardov a ohrozuje svedomie detí a mládeže. AK RPR dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a šírenie tohto billboardu je v rozpore s etickým kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia zhodnotila ako opodstatnenú aj sťažnosť súkromnej osoby na úvodnú stranu Bratislavského Propeleru, na ktorej je fotografia záberu z filmu Ken Park. Podľa sťažovateľky je titulka s týmto motívom nevkusná, pretože film pre jeho škandalóznosť odmietlo uviesť do kín 13 krajín vrátane USA. Sťažovateľka bola pobúrená najmä faktom, že uvedené vydanie Propeleru si môžu zobrať aj deti v električkách a na iným miestach, kde sa toto periodikum zadarmo distribuuje.

Rada pre reklamu (RPR) je arbitrážny orgán, ktorý dohliada na dodržiavanie etických noriem v oblasti reklamy z hľadiska Etického kódexu reklamnej praxe platného na území Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 912
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 477
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 441
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 356
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 337
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 556
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 216
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


4
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


16
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


9
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


16
SkryťZatvoriť reklamu