. "Otvorením tunela dovidí Európa na východ Slovenska a máme nádej, že tunel bude bránou pre zahraničných investorov“, povedal na otvorení tunela premiér Dzurinda. Spolu s tunelom Branisko sa do užívania odovzdal aj diaľničný obchvat Fričoviec. Celková dĺžka nového úseku diaľnice predstavuje takmer 15 km. Prvé autá prejdú cez tunel už v nedeľu o 21:00 hod.
Celkové náklady na výstavbu tunela predstavujú 7,6 mld. Sk. Náklady na technologickú časť tunela dosiahli 1,5 mld. Sk oproti plánovaným 640 mil. Sk. "Vláda SR nedlhuje na Branisku nikomu ani korunu,“ uviedol na tlačovej besede krátko po otvorení tunela Dzurinda. Zvýšenie nákladov oproti pôvodným 5,648 mld. Sk si vyžiadali najmä nové bezpečnostné predpisy. V pôvodnom projekte nebolo podľa šéfa SSC Dušana Faktora ani 30 % technológie, ktorá je teraz v tuneli. Obchvat Fričoviec stál ďalších 1,8 mld. Sk. "Ak sa niekto dopustil pri zaoberaní sa s verejnými peniazmi trestného činu, tak orgány v tomto štáte budú konať a odhaľovať," uviedol premiér. Významné stavby, akými je aj tunel Branisko, by mali byť podľa Dzurindu ešte pod väčším drobnohľadom kontrolných orgánov.
Výstavba diaľnice D1 bude na Spiši pokračovať už v júli výstavbou úseku Beharovce - Studenec, smerom na Poprad. Náklady na tento úsek predstavujú približne 700 mil. Sk. Prioritou pri čerpaní kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) bude diaľničný úsek Mengusovce - Jánovce. Čerpanie prostriedkov začne vstupom Slovenska do EÚ. "S výkopom sa začne hneď po vstupe do únie, teda 1. mája 2004," uviedol minister dopravy Pavol Prokopovč. Náklady na tento úsek predstavujú 12,5 mld. Sk. Ukončenie sa plánuje do troch rokov. Súbežne s týmto úsekom bude pokračovať výstavba úseku diaľnice Važec - Mengusovce. Najneskôr do konca roka 2008 by mal byť podľa Prokopoviča Prešov spojený s liptovským úsekom diaľnice.