iadny rozumný dôvod na odďaľovanie prijatia tohto zásadného protikorupčného právneho predpisu. Na jeho príprave sa totiž podieľali predstavitelia všetkých parlamentných strán. Ako pripomenula v stanovisku pre agentúru SITA, išlo už o šiesty pokus o zmenu v súčasnosti nevynútiteľného zákona. ASKZ je presvedčená, že problematické okruhy návrhu zákona mohli byť efektívne prediskutované v druhom čítaní. Prerušenie rokovania vyvoláva otázniky o ochote prijať takýto zákon a prijať ho v lehote, aby mohol byť účinný najneskôr k 1. januáru 2004.
Štyri najkontroverznejšie okruhy návrhu ústavného zákona - pôsobnosť aj na vybrané orgány územnej samosprávy, povinnosť deklarovať majetkové pomery aj za blízke osoby žijúce s verejným funkcionárom v spoločnej domácnosti, zavedenie tzv. postzamestnaneckých obmedzení pre niektorých verejných funkcionárov a strata mandátu priamo volených funkcionárov za porušenie zákona sú podľa tretieho sektora štandardné a bežné aj inde vo svete. Keďže tieto návrhy tvoria kostru nového zákona, mali by v zákone určite zostať a nemali by sa stať predmetom politického obchodovania. Aliancia Stop konfliktu záujmov verí, že návrh zákona bude v podobe, v akej ho pred časom jednohlasne prijala vláda, posunutý na septembrovom pléne NR SR do ďalšieho legislatívneho procesu a účinnosť nadobudne najneskôr od začiatku ďalšieho roka.