da vlády. Existujúca právna úprava prináša značné problémy. Medzi ne patrí absencia lehoty na rozhodnutie o návrhu na zápis do obchodného registra. Z toho vyplýva niekoľkomesačné čakanie na zápis. Právna úprava tiež kladie nejednoznačné požiadavky na návrh zápisu do obchodného registra ako aj na druh a formu listín, ktoré je účastník konania povinný priložiť k návrhu na zápis do obchodného registra. Problematické je aj vymedzenie dňa vykonania zápisu. Značný časový odstup existuje tiež pri zverejňovaní rozhodnutí registrových súdov o obsahu zápisu v Obchodnom vestníku.
Jediným riešením na odstránenie niektorých negatív je preto prechod na nový systém vedenia obchodného registra. Ten bude už svojimi základnými princípmi a mechanizmami zabezpečovať rýchle a kvalitné vybavovanie návrhov na zápis do obchodného registra. Zákon o registrácii predpokladá ponechanie agendy vedenia obchodného registra v právomoci súdov. Najvýznamnejšou zmenou je zmena samotného charakteru registračného konania. Zákon o registrácii v tejto súvislosti zavádza nový pojem „registrácia“. Ten znamená postup pri zápise údajov do obchodného registra, zmene údajov a výmaze údajov zapísaných do obchodného registra.
Tento postup na rozdiel od predchádzajúcej právnej úpravy nemá povahu občianskeho súdneho konania, ale spadá pod inú činnosť súdu. Skutočnosť, že v prípade registrácie údajov už nejde o konanie podľa Občianskeho súdneho poriadku, umožňuje aj vyňatie uvedenej agendy z rozhodovacej činnosti sudcov. Jej vybavovanie sa môže presunúť na vyšších súdnych úradníkov.