Pripúšťajú však, že v priaznivejšej spoločensko-politickej situácii by mohli byť niektoré jeho ustanovenia ešte upravené. Zhodujú sa v tom, že by bolo predovšetkým vhodné precíznejšie formulovať ustanovenia týkajúce sa referenda a ostatných prostriedkov priamej demokracie, "keďže aj v prípade úspešnosti referenda vznikajú pri súčasnom právnom stave mnohé problémy".
Novelizáciu sme urobili v takom rozsahu, ako to umožňovala šírka koalície, povedal dnes pre TASR pri príležitosti blížiaceho sa štátneho sviatku Dňa Ústavy SR Peter Kresák. Za úvahu by ďalej podľa neho stálo dôsledné oddelenie inštitútu prezidenta od výkonnej moci tak, aby bol inštitút hlavy štátu upravený v osobitnej hlave ústavy. Politicky háklivou by bola úprava formulácie základných práv a slobôd, keďže ich súčasné znenie vychádza z Listiny práv a slobôd z roku 1990, takže dnes je ich formulácia už "prežitá", tvrdí. Osobitne by mal byť podľa neho upravený aj proces prípadných zmien v ústave, aby bolo jej znenie väčšmi zafixované ako dnes. Dodal, že Ústava SR v pôvodnej podobe z roku 1992 splnila svoj historický účel, obsahovala však systematické nedostatky, ktoré sa snažili odstrániť predkladatelia jej novely.
Na podobe základného zákona z roku 1992 sa odrazil fakt, že vznikal v zložitých spoločensko-politických podmienkach, tvrdí Orosz. "V tom čase mohlo ťažko vzniknúť výrazne lepšie legislatívne dielo," povedal dnes pre TASR. Pripúšťa, že v prvých mesiacoch fungovania samostatnej Slovenskej republiky splnila svoj účel a jej dnešné novelizované znenie podľa neho spĺňa všetky relevantné medzinárodné kritériá.
Ústavu Slovenskej republiky prijala Slovenská národná rada (SNR) 1. septembra 1992 požadovanou trojpätinovou väčšinou poslancov. Jej prijatím sa konštituovala Slovenská republika ako zvrchovaný, demokratický právny štát vo forme parlamentnej demokratickej republiky. Vo februári 2001 schválila Národná rada SR jej novelizáciu. Časť novelizovaných ustanovení nadobudla platnosť 1. júla 2001, zvyšok začne platiť od začiatku roku 2002 (napríklad otázky týkajúce sa Ústavného súdu SR a verejného ochrancu ľudských práv).