ýchlejšia a kvalitnejšia implementácia zákona o štátnej službe a s tým súvisiaca racionálnejšia a efektívnejšia štátna správa. Koncepcia je rozpracovaná na obdobie troch rokov, budúcoročné náklady sú odhadované na 42 miliónov korún, náklady v roku 2005 na 55,5 milióna a v roku 2006 na 37 miliónov.
V súčasnom informačnom systéme ÚPŠS nie sú podľa predsedu úradu Ľubomíra Plaia používané aplikácie, ktoré by výrazným spôsobom zlepšovali alebo zjednodušovali prácu zamestnancov úradu a automatizovali komunikáciu medzi zamestnancami navzájom, prípadne medzi ÚPŠS a externými subjektami.
Cieľom rozvoja informačného systému v štátnej službe je preto okrem iného vybudovanie moderného a efektívneho systému vonkajšej a vnútornej komunikácie, postupné vytvorenie otvoreného, kompatibilného a vzájomne prepojeného personálneho systému v osobných úradoch, ako aj vybudovanie centrálneho registra štátnozamestnaneckých miest. Za dôležité považuje Plai tiež vytvorenie systému všeobecného vzdelávania štátnych zamestnancov a systému na podporu riadenia ľudských zdrojov, vrátane informatickej podpory výberových konaní.
Naplnenie projektov na rozvoj informatiky v štátnej službe si vyžiada osobitné opatrenia nielen na ÚPŠS, ale tiež v 375 služobných úradoch. Dotknú sa predovšetkým koordinácie riadenia jednotlivých projektov, spolupráce služobných úradov pri ich realizácii, kvalifikovanej odbornej podpory v oblasti informatiky či verejného obstarávania. Prevádzkovanie dobudovaného informačného systému si vyžiada vytvorenie odboru informatiky na ÚPŠS, pri súčasnom stave zamestnancov by totiž nebola implemetácia nového systému podľa Plaia možná.