Bratislava 16. júla (TASR) - Kampaň pred referendom o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ) podľa odpočtu vicepremiéra Pála Csákyho stála spolu 50,8 milióna korún. Správu o využití finančných prostriedkov určených na kampaň dnes vzal na vedomie vládny kabinet, ktorý na predreferendové aktivity pôvodne vyčlenil 51,3 milióna Sk.
Aktivity kampane, ktoré zabezpečovali dodávatelia komplexných služieb - reklamné agentúry Monarch a Creo/Young&Rubicam, si vyžiadali 34,1 milióna korún, Úrad vlády SR realizoval projekty s nákladom 16,7 milióna korún. Z nich 11 milióna bolo použitých na podporu tzv. malých projektov mimovládnych organizácií.
Najväčšiu položku v rámci kampane - 14,4 milióna korún si vyžiadalo vysielanie televíznych a rozhlasových spotov, inzercia v printových médiách a zabezpečenie billboardov a plagátov. Spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie, znelky a sloganu kampane a vytvorenie spotov, letákov, plagátov a brožúr stálo 8,5 milióna korún.
V rámci aktivít Úradu vlády si napríklad zriadenie a realizácia bezplatnej telefonickej infolinky vyžiadala 191 tisíc korún, zabezpečenie informačných a propagačných materiálov stálo 3,6 milióna Sk.