batovalo pod horúcim juhoafrickým slnkom. V Johannesburgu sa konali Majstrovstvá sveta v debatovaní študentov stredných škôl. Organizátormi súťaže bola Juhoafrická debatná rada. Na Slovensku účasť debatného tímu zabezpečovala za pomoci sponzorov Slovenská debatná asociácia.
Slovensko reprezentoval sedem členný tím v zložení Daniela Richterová (Gymnázium I. Horvátha BA), Jakub Mačák (Gymnázium na Šrobárovej ul. Košice), Anna Franeková, Michaela Jacová a Ján Humaj (všetci Gymnázium J. Hronca BA) ako debatéri, Eliška Kuteničová ako tréner a Miroslav Skovajsa ako rozhodca.
Debatovalo sa v anglicom jazyku. Štyri témy boli známe mesiac vopred. O ďalších štyroch sa debatéri dozvedeli len tesne pred debatou. Mali tak hodinu na to, aby si pripravili obhajobu trestu smrti, či presvedčili o nesprávnosti klonovania. V každom súťažnom kole spolu debatujú dva tímy z rôznych krajín na určitú tému, jeden ju obhajuje a druhý s ňou nesúhlasí. Prostredníctvom argumentov a rečníckych schopností je ich úlohou presvedčiť panel troch rozhodcov o správnosti svojho stanoviska. Víťazí tím, ktorý presvedčil väčšinu rozhodcov.
Aj napriek tvrdej konkurencii 32 krajín zo všetkých kontinentov sa slovenskému tímu podarilo vyhrať tri debaty v základnom kole. Celkové víťazstvo si znovu obhájil tím z Austrálie, druhé skončilo Škótsko.
Slovenská republika mala svoje zastúpenie na predchádzajúcich troch majstrovstvách v debatovaní v Izraeli (1998), vo Veľkej Británii (1999) a v USA (2000), kde sa nám podarilo postúpiť do osemfinále. Svojou účasťou na tomto podujatí slovenský tím reprezentoval kvalitu slovenského debatného programu. Zároveň študenti stredných škôl preukázali úroveň všeobecného vzdelania ako aj svoje znalosti a schopnosť orientovať sa v súčasných politických, ekonomických, kultúrnych, či etických problémoch. Počas súťaže sa prejavilo ich kritické myslenie, rečnícke schopnosti a argumentácia.
Majstrovstvá sveta sú vhodnou príležitosťou na prehlbovanie porozumenia medzi krajinami. Študenti, tréneri a rozhodcovia zo všetkých kontinentov majú príležitosť prostredníctvom nenásilnej formy akademickej debaty spoznávať iné národy, ich mentalitu, kultúru, spôsob myslenia a súčasne prezentovať svoju krajinu v širokej medzinárodnej pospolitosti. Získané poznatky, skúsenosti a názory môžu študenti následne preniesť na domácu pôdu zapájaním sa do lektorovania debatných seminárov, tréningov a súťaží.