ečnosti občanov a zdražovanie benzínu nebude mať vplyv na jej prácu. "Policajti budú pracovať tak ako doteraz a jazdiť, koľko bude potrebné na zabezpečenie výkonu," dodala.
Podľa Moniky Kuhajdovej z tlačového oddelenia MV SR, ministerstvo neupravuje limit na množstvo prejazdených kilometrov policajných vozidiel. Toto patrí do kompetencie jednotlivých krajských policajných riaditeľov. Tohtoročný štátny rozpočet nepočítal so zdražovaním benzínu, preto krajskí policajní riaditelia budú musieť nájsť chýbajúce finančné prostriedky úspornými opatreniami v iných položkách. V žiadnom prípade to však neohrozí kvalitný výkon polície.
Policajti teda nezačnú vo väčšej miere využívať jazdeckú políciu a kone, ktoré nepotrebujú drahý benzín a stačí im ovos, na ktorý sa zvýšená spotrebná daň nevzťahuje. Dôvodom môže byť aj to, že jazdná polícia je zaradená iba pod bratislavským krajským policajným riaditeľstvom a má len 11 koní a desať pracovníkov. Využíva sa najčastejšie v prírodných, ťažko prístupných terénoch alebo pri ochrane hraníc, či špecializovaných akciách ako sú festivaly. "V súčasnosti sa neuvažuje o možnosti využívať jazdeckú políciu vo väčšom množstve," dodala