ej zavedenie sa poslaneckým návrhom pričinil poslanec NR SR Jirko Malchárek (ANO). "Túto povinnosť som vždy považoval za omyl," vyhlásil Palko pred novinármi. Svoje tvrdenie zdôvodnil veľkým počtom nemajetných občanov. Tí podľa neho svoj automobil používali len málokedy a prestali by ho používať celkom. "Povinnosť bola tiež v rozpore s Viedenským dohovorom, ktorým je SR viazaná," zdôraznil šéf rezortu vnútra.
Schválenou novelou sa zavádza aj vydávanie nových európskych vodičských preukazov. Tie sa začnú vydávať po vstupe Slovenska do EÚ. Správny poplatok 100 Sk za vydanie preukazu zostane nezmenený. Poplatky za skúšky z odbornej spôsobilosti sa taktiež nemenia. Budú sa pohybovať v rozmedzí od 500 do 2 000 Sk v závislosti od danej skupiny alebo podskupiny. Návrh zákona o premávke na pozemných komunikáciách ruší doteraz samostatnú evidenciu dopravných priestupkov. Potrebné údaje z tejto evidencie prejdú do evidencie vodičov. Evidencia vodičov sa rozšíri aj o osoby, ktoré nie sú držiteľom vodičského preukazu a dopustili sa dopravného priestupku.
Po vstupe našej vlasti do Európskej únie budú na slovenských motorových vozidlách aj nové evidenčné čísla. Od mája 2004 budú slovenské motorové vozidlá označované trojakými typmi štátnych poznávacích značiek, resp. evidenčných čísel. Značky budú mať na ľavom okraji modrú plochu obsahujúcu 12 žltých hviezdičiek európskej vlajky a rozlišovací znak Slovenskej republiky. Štátne poznávacie značky schválené v roku 1997 typu AB 123 CD zostávajú ďalej v platnosti. Značky, ktoré sme používali do apríla 1997 budú platiť len do konca budúceho roka. Preto polícia upozorňuje, že vodiči by nemali zabúdať na ich priebežnú výmenu. Ak to nestihnú urobiť včas, ich vozidlo bude vyradené z evidencie.