Informačná kampaň o členstve SR v EÚ bude stáť spolu 124 miliónov korún

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov ...

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov korún.

Gestorom kampane, ktorej projekt dnes schválil vládny kabinet, bude rovnako ako v prípade predreferendovej - mobilizačnej kampane vicepremiér Pál Csáky.

Ešte tento rok by sa malo na informačné aktivity použiť 24,8 milióna korún a v budúcom roku až 100 miliónov. "O tejto sume, ktorú si chceme uplatniť v rozpočte, však ešte budeme diskutovať," povedal Csáky.

Vláda dnes zároveň zrušila pôvodnú komunikačnú stratégiu z roku 1999, na ktorú sa spolu vyčlenilo 40 miliónov korún.

Kampaň bude informovať občanov o výhodách a rizikách členstva krajiny v únii. Sústredí sa najmä na oblasti, ktoré podľa prieskumov verejnej mienky najviac zaujímajú občanov, alebo sú zdrojom ich najväčších obáv, teda dôsledky vstupu na ich životnú úroveň, či možnosti pre prácu a štúdium v rozšírenej EÚ. Ďalej je to nárast cien, služieb a nezamestnanosti, obmedzenie výroby v slovenských podnikoch, zhoršenie životnej úrovne, či strata štátnej suverenity. Samostatnú oblasť budú tvoriť informácie o čerpaní eurofondov.

Kampaň prebehne vo verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízii (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo) formou diskusných, publicistických a vedomostno-súťažných relácií, a v najčítanejších denníkoch formou špecializovaných príloh o EÚ.

Predvstupové aktivity budú zahŕňať aj vysielanie diskusných a publicistických relácií v médiách, informačné prílohy v dennej tlači, činnosť Európskych informačných centier, vytvorenie propagačnej internetovej stránky o EÚ, odborné konferencie a semináre, či výrobu informačných materiálov. Poskytované pritom budú aj informácie o možnostiach čerpania prostriedkov z povstupových fondov.

Úrad vlády SR súčasne finančne podporí aktivity mimovládnych organizácií, občianskych združení, či profesijných združení v diskusii o prínosoch a rizikách vstupu SR do EÚ a o možnostiach čerpania eurofondov do maximálnej sumy 250 tisíc korún.

Všetky informačné aktivity budú zastrešené logom, ktoré bolo použité v predreferendovej kampani. Modrý štvorec s dvanástimi eurohviezdami a motívom Kriváňa bude doplnený o termín euro-info.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 251
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 227
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 634
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 383
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 031
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 004
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 904
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 615
  10. Inteligencia vo všetkom 1 554

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová (minúta po minúte)

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Politik, ktorý chcel byť detektorom lži. Profil Igora Matoviča

Do politiky vstúpil Igor Matovič v roku 2010 na kandidátke SaS. V klube strany nevydržal ani rok. Lúčenia má v krvi, dokázal to neraz.

Kiska pôjde v pondelok do Bratislavy vlakom

Prezident nastúpi na IC v Poprade.

Armáda po krádeži zrátala všetok arzenál, zlodeja stále hľadá

Zbrane, ktoré zmizli, môžu skončiť v rukách teroristov, ale aj extrémistov. Vyvodzovať dôsledky podľa analytika zatiaľ nemožno.

Ministerstvo sa chystá obmedziť zisk zdravotných poisťovní

Návrh by chcelo ministerstvo predstaviť v tomto roku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop