Informačná kampaň o členstve SR v EÚ bude stáť spolu 124 miliónov korún

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov ...

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov korún.

Gestorom kampane, ktorej projekt dnes schválil vládny kabinet, bude rovnako ako v prípade predreferendovej - mobilizačnej kampane vicepremiér Pál Csáky.

Ešte tento rok by sa malo na informačné aktivity použiť 24,8 milióna korún a v budúcom roku až 100 miliónov. "O tejto sume, ktorú si chceme uplatniť v rozpočte, však ešte budeme diskutovať," povedal Csáky.

Vláda dnes zároveň zrušila pôvodnú komunikačnú stratégiu z roku 1999, na ktorú sa spolu vyčlenilo 40 miliónov korún.

Kampaň bude informovať občanov o výhodách a rizikách členstva krajiny v únii. Sústredí sa najmä na oblasti, ktoré podľa prieskumov verejnej mienky najviac zaujímajú občanov, alebo sú zdrojom ich najväčších obáv, teda dôsledky vstupu na ich životnú úroveň, či možnosti pre prácu a štúdium v rozšírenej EÚ. Ďalej je to nárast cien, služieb a nezamestnanosti, obmedzenie výroby v slovenských podnikoch, zhoršenie životnej úrovne, či strata štátnej suverenity. Samostatnú oblasť budú tvoriť informácie o čerpaní eurofondov.

Kampaň prebehne vo verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízii (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo) formou diskusných, publicistických a vedomostno-súťažných relácií, a v najčítanejších denníkoch formou špecializovaných príloh o EÚ.

Predvstupové aktivity budú zahŕňať aj vysielanie diskusných a publicistických relácií v médiách, informačné prílohy v dennej tlači, činnosť Európskych informačných centier, vytvorenie propagačnej internetovej stránky o EÚ, odborné konferencie a semináre, či výrobu informačných materiálov. Poskytované pritom budú aj informácie o možnostiach čerpania prostriedkov z povstupových fondov.

Úrad vlády SR súčasne finančne podporí aktivity mimovládnych organizácií, občianskych združení, či profesijných združení v diskusii o prínosoch a rizikách vstupu SR do EÚ a o možnostiach čerpania eurofondov do maximálnej sumy 250 tisíc korún.

Všetky informačné aktivity budú zastrešené logom, ktoré bolo použité v predreferendovej kampani. Modrý štvorec s dvanástimi eurohviezdami a motívom Kriváňa bude doplnený o termín euro-info.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 7 597
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 962
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 641
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 047
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 717
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 365
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 984
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 973
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 991
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 834

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan vysvetľoval eurofondy, z tlačovky utiekol

Minister školstva zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel vysvetliť pochybné dotácie. Dovolil dve otázky pre televíziu a ušiel.

KULTÚRA

Dedečkove skutočné stavby sme ešte nevideli. SNG by mohla byť prvou

Najskloňovanejšie sú štyri jeho stavby.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.