Informačná kampaň o členstve SR v EÚ bude stáť spolu 124 miliónov korún

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov ...

Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov korún.

Gestorom kampane, ktorej projekt dnes schválil vládny kabinet, bude rovnako ako v prípade predreferendovej - mobilizačnej kampane vicepremiér Pál Csáky.

Ešte tento rok by sa malo na informačné aktivity použiť 24,8 milióna korún a v budúcom roku až 100 miliónov. "O tejto sume, ktorú si chceme uplatniť v rozpočte, však ešte budeme diskutovať," povedal Csáky.

Vláda dnes zároveň zrušila pôvodnú komunikačnú stratégiu z roku 1999, na ktorú sa spolu vyčlenilo 40 miliónov korún.

Kampaň bude informovať občanov o výhodách a rizikách členstva krajiny v únii. Sústredí sa najmä na oblasti, ktoré podľa prieskumov verejnej mienky najviac zaujímajú občanov, alebo sú zdrojom ich najväčších obáv, teda dôsledky vstupu na ich životnú úroveň, či možnosti pre prácu a štúdium v rozšírenej EÚ. Ďalej je to nárast cien, služieb a nezamestnanosti, obmedzenie výroby v slovenských podnikoch, zhoršenie životnej úrovne, či strata štátnej suverenity. Samostatnú oblasť budú tvoriť informácie o čerpaní eurofondov.

Kampaň prebehne vo verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízii (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo) formou diskusných, publicistických a vedomostno-súťažných relácií, a v najčítanejších denníkoch formou špecializovaných príloh o EÚ.

Predvstupové aktivity budú zahŕňať aj vysielanie diskusných a publicistických relácií v médiách, informačné prílohy v dennej tlači, činnosť Európskych informačných centier, vytvorenie propagačnej internetovej stránky o EÚ, odborné konferencie a semináre, či výrobu informačných materiálov. Poskytované pritom budú aj informácie o možnostiach čerpania prostriedkov z povstupových fondov.

Úrad vlády SR súčasne finančne podporí aktivity mimovládnych organizácií, občianskych združení, či profesijných združení v diskusii o prínosoch a rizikách vstupu SR do EÚ a o možnostiach čerpania eurofondov do maximálnej sumy 250 tisíc korún.

Všetky informačné aktivity budú zastrešené logom, ktoré bolo použité v predreferendovej kampani. Modrý štvorec s dvanástimi eurohviezdami a motívom Kriváňa bude doplnený o termín euro-info.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

PRÍBEHY PAMÄTNÍKOV OD POST BELLUM

Ruth Mittelmannová: Pred pochodom smrti ju zachránili ženy z vypálených Lidic

Ravensbrück prežila len vďaka cudzej pomoci, väčšina rodiny také šťastie nemalo.

V Slovenskom krase je okolo 1 350 jaskýň a priepastí

Obce vidia aj negatíva, pre chránené územie prišli o podielové dane.

Nicholsonová: Kaliňákovi trvalo desať rokov, aby zistil čo sa deje v osadách

Poslankyňa SaS kritizovala Kaliňáka za návrh nového zákona.

Galko vyčítal Gajdošovi obstarávanie transportérov, ten v ňom nevidí problém

Galko kritizoval ministra obrany za to, že rezort obišiel pri obrnených vozidlách verejné obstarávanie.