Bratislava 21. augusta (TASR) - Informačná kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii (EÚ), ktorá odštartuje v septembri, si vyžiada spolu 124 miliónov korún.
Gestorom kampane, ktorej projekt dnes schválil vládny kabinet, bude rovnako ako v prípade predreferendovej - mobilizačnej kampane vicepremiér Pál Csáky.
Ešte tento rok by sa malo na informačné aktivity použiť 24,8 milióna korún a v budúcom roku až 100 miliónov. "O tejto sume, ktorú si chceme uplatniť v rozpočte, však ešte budeme diskutovať," povedal Csáky.
Vláda dnes zároveň zrušila pôvodnú komunikačnú stratégiu z roku 1999, na ktorú sa spolu vyčlenilo 40 miliónov korún.
Kampaň bude informovať občanov o výhodách a rizikách členstva krajiny v únii. Sústredí sa najmä na oblasti, ktoré podľa prieskumov verejnej mienky najviac zaujímajú občanov, alebo sú zdrojom ich najväčších obáv, teda dôsledky vstupu na ich životnú úroveň, či možnosti pre prácu a štúdium v rozšírenej EÚ. Ďalej je to nárast cien, služieb a nezamestnanosti, obmedzenie výroby v slovenských podnikoch, zhoršenie životnej úrovne, či strata štátnej suverenity. Samostatnú oblasť budú tvoriť informácie o čerpaní eurofondov.
Kampaň prebehne vo verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízii (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo) formou diskusných, publicistických a vedomostno-súťažných relácií, a v najčítanejších denníkoch formou špecializovaných príloh o EÚ.
Predvstupové aktivity budú zahŕňať aj vysielanie diskusných a publicistických relácií v médiách, informačné prílohy v dennej tlači, činnosť Európskych informačných centier, vytvorenie propagačnej internetovej stránky o EÚ, odborné konferencie a semináre, či výrobu informačných materiálov. Poskytované pritom budú aj informácie o možnostiach čerpania prostriedkov z povstupových fondov.
Úrad vlády SR súčasne finančne podporí aktivity mimovládnych organizácií, občianskych združení, či profesijných združení v diskusii o prínosoch a rizikách vstupu SR do EÚ a o možnostiach čerpania eurofondov do maximálnej sumy 250 tisíc korún.
Všetky informačné aktivity budú zastrešené logom, ktoré bolo použité v predreferendovej kampani. Modrý štvorec s dvanástimi eurohviezdami a motívom Kriváňa bude doplnený o termín euro-info.