
Billboardy vládnej kampane nemajú autora. Logo Úradu vlády je prelepené páskou. FOTO SME – PAVOL FUNTÁL
BRATISLAVA – Novým koaličným problémom v sérii vzájomných konfliktov môže byť informačná kampaň na podporu antidiskriminačného zákona, ktorú vláda spustila 1. septembra. Projekt, za ktorý zodpovedá vicepremiér Pál Csáky, schválila vláda vo februári a stojí takmer milión korún. Pozostáva z dvoch častí – billboardov a televíznych šotov. S protestom však prišli kresťanskí demokrati, ktorí antidiskriminačný zákon nepodporujú.
KDH tvrdí, že Csáky im doteraz nevysvetlil, o čo v kampani ide. „Je to vážna vec. Upozorňovali sme na to na predchádzajúcej koaličnej rade: vicepremiér nám sľúbil vysvetliť, aká kampaň sa za štátne peniaze pripravuje,“ povedal šéf poslaneckého klubu KDH Pavol Minárik. Na poznámku, že kampaň sa už začala, Minárik zareagoval: „Bude to predmetom najbližšej koaličnej rady. Neviem o tom, že by ju vláda schválila.“
Csáky povedal, že on s kampaňou problém nemá a záleží mu na tom, aby sa prijal dobrý antidiskriminačný zákon.
Samotná kampaň však zlyháva. Prvého septembra sa mali na uliciach objaviť billboardy na podporu zákona. V tom istom čase mala Slovenská televízia spustiť vysielanie televíznych šotov.
Televízia šoty zatiaľ nevysiela a ústredný riaditeľ Richard Rybníček v týchto dňoch zvažuje, či ich pustí do vysielania. V šotoch sa mali okrem iného objaviť dvaja muži, ktorí pristúpia k sebe. „Rozhodnutie je výlučne v kompetencii pána riaditeľa. Rozhodne sa v najbližších dňoch,“ povedal člen Rybníčkovho tímu Branislav Záhradník.
Problém nastal aj pri billboardoch – tie síce v uliciach sú, ale Úrad vlády na nich v poslednej chvíli prelepil bielym papierom svoje logo, takže vôbec nie je jasné, kto kampaň organizuje.
V pôvodnom návrhu bolo aj logo Úradu vlády, ale v konečnej verzii je biele miesto. „Bolo to politické rozhodnutie,“ povedala generálna riaditeľka sekcie ľudských práv a menšín Jana Kviečinská, ktorá kampaň koordinuje.
Podľa niektorých informácií môže za rozhodnutím stáť tlak KDH. Vicepremiér Csáky len diplomaticky povedal, že zákaz bol „prerokovaný za účasti viacerých ľudí“, ale ku konkrétnym menám či politickým stranám sa nechcel vyjadrovať. Tvrdí, že logo Úradu vlády na billboardoch môže zvýrazniť prípadné spory v koalícii. „Je to reakcia na súčasnú politickú situáciu,“ povedal.
„Ak sa hanbí vláda za svoju kampaň, tak je to úplne na hlavu postavené. Zdá sa mi smiešne, ak sa vláda rozhodne, že vymaže svoje vlastné iniciály,“ kritizuje vládu podpredsedníčka Smeru Monika Beňová, ktorá pripravila na september vlastný návrh antidiskriminačného zákona.
Autor: MICHAL FRIŠ, hr

Beata
Balogová
