Pál Csáky včera odhalil nové logo informačnej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie. Aby ju nespájali s kritizovanou kampaňou pred referendom, nechce dokonca používať ani slovo „kampaň“. Hovorí o informačných „aktivitách vlády“. Podrobnosti o kampani však zatiaľ prezradil len okrajovo.
Logom s Kriváňom nahradí podobné štvorcové logo na modrom podklade s tromi hviezdičkami a znázornením do seba zapadajúcich častí skladačky. „Slovensko s vlastnou hviezdičkou sa vtesná do reality Európskej únie,“ vysvetľoval Csáky. Hovoril, že logo zmenil na odporúčanie expertov, nakoniec však vysvitlo, že expertmi bol jeho vlastný tím.
Logo z dielne grafického štúdia Kodet stálo 199-tisíc korún a vybrali ho užšou súťažou – priamym oslovením. Základným kritériom bola časová a cenová ponuka. „Oslovili sme iba renomované firmy, ktoré sú autormi významných značiek,“ povedala riaditeľka komunikačného odboru Martina Slezáková. Csáky predstavil aj nový tím, pretože po prvej kampani niekoľko jeho ľudí muselo odísť. Novým generálnym riaditeľom sekcie pre európske záležitosti je Ladislav Setnický, kampaň bude mať na starosti Slezáková. Novým hovorcom a osobným poradcom Csákyho je bývalý hovorca ministra zdravotníctva Ivan Urmanič, známy z cyklistickej kampane SDK v roku 1998. (hr)