eraného na vzťah médií a politikov, ktorý na vzorke 970 respondentov od 13. do 16. septembra uskutočnila agentúra Polis Slovakia. Vzorka respondentov bola pomocou kvótneho výberu zvolená tak, aby vyhovovala základným demografickým a politickým znakom celej verejnosti.
Z výsledkov prieskumu ďalej vyplynulo, že výber udalostí, o ktorých budú médiá informovať, ovplyvňujú predovšetkým záujmy politikov. Myslí si to až 43,2 percenta respondentov. Podľa 31,8 percenta oslovených je výber tém ovplyvnený záujmami majiteľa média a 17,2 percenta si myslí, že je to politická orientácia média. To, že rozhodujúci je záujem občanov, si myslí 15,8 opýtaných, kým 15,1 percenta sa domnieva, že výber tém je ovplyvnený záujmami podnikateľských kruhov. Necelých desať percent oslovených si myslí, že rozhodujúci vplyv majú záujmy zahraničia.
Len 6,5 percenta respondentov predpokladá, že na Slovensku nie je pod politickým vplyvom žiadne z médií. Necelých 52 percent si myslí, že pod politickým vplyvom sú len niektoré médiá a jedna tretina opýtaných je presvedčená, že pod politickým vplyvom sú všetky slovenské médiá. Na otázku, či si myslia, že politické strany majú rovnakú šancu na prístup do médií, odpovedalo kladne 36,1 percenta respondentov prieskumu. Viac ako polovica - 50,6 percenta, si myslí, že tomu tak nie je a 13,3 percenta nevedelo odpovedať.
Podrobnejšie informácie o prieskume prinesie agentúra SITA v správe "Tab: Podľa tretiny občanov sú médiá pod politickým vplyvom."