V konkurencii šiestich veteránov z Českej republiky, Rakúska, Maďarska a Slovenska si stroj z roku 1904 s trojčlennou posádkou zopakoval vlaňajšie prvenstvo.
Striebornú priečku obsadili domáci s rušňom z roku 1908. Tretie miesto si vybojovala posádka najmenšieho i najstaršieho stroja z vrútockého depa, ktorý volajú Kačena. Pre obe posádky je to úspech, pretože Zvolenčania doteraz vyhrali iba nultý ročník a Vrútočania palmu víťazstva získali v roku 1999.
Rakúšania súťažili s najťažším (75 ton) a najrýchlejším (90 km/hod) strojom, vyrobeným v roku 1912, ktorý pred štyridsiatimi rokmi ťahal vlak s Nikitom Chruščovom. Maďarskí železničiari prišli do Zvolena s rušňom zvaným Lízatko, ktorému rodný list vystavili pred 75 rokmi v Budapešti. Slovenskú trojicu súťažiacich doplnila Uhranka z roku 1915 z Bratislavy s najmladšou posádkou, ktorá v priemere mala 24 rokov.
Stroje a ich trojčlenné posádky museli preukázať svoje schopnosti vo viacerých disciplínach. Oproti predošlým ročníkom organizátori ich rozšírili o disciplínu "dámy na koľajniciach", ku ktorej sa dali inšpirovať scénou z filmu Frigo na mašine. Vo Zvolene posádky mali oslobodiť ku koľaji reťazou prikovanú mažoretku a doviezť ju na lokomotíve do cieľa. Ešte predtým si vyskúšali tradičné súťaže ako šprint na sto metrov dopredu, dozadu, anglická pošta, vozenie piva na ojnici a pomsta Indiánov.
Súťaž veteránov na koľajniciach sa uskutočnila v rámci podujatia Nostalgia v oblakoch pary. Organizátori ponúkli návštevníkom možnosť sa odviezť v mimoriadnych parných vlakoch do blízkej Banskej Bystrice, Hronskej Dúbravy, ale i navštíviť dobový bufetový vozeň či výstavu dobových koľajových vozidiel a železničných modelov. Na počúvanie im zahrali populárna bratislavská hudobná skupina Lojzo a domáca westernová kapela Pacipacifik.