SME

E. Kukan: Január 2004 je reálny pre vstup do Európskej únie

Košice 18. septembra (TASR) - Pôvodne orientačný termín vstupu Slovenska do EÚ - 1. január 2004, by mohol byť podľa ministra zahraničných vecí SR Eduarda ...

Košice 18. septembra (TASR) - Pôvodne orientačný termín vstupu Slovenska do EÚ - 1. január 2004, by mohol byť podľa ministra zahraničných vecí SR Eduarda Kukana, reálny.

Pokračovanie negociačného procesu Slovenska, ako aj vnútornej reformy EÚ nasvedčuje podľa ministra tomu, že pred voľbami do európskeho parlamentu v roku 2004, by EÚ mohla byť rozšírená o krajiny pripravené na členstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

E. Kukan pripomenul, že Slovensku zostáva ukončiť desať negociačných kapitol z celkovo 29 otvorených. Predpokladá, že SR by chcela uzavrieť všetky kapitoly do konca budúceho roka. Po následnej ratifikácii parlamentmi členských krajín EÚ by sa v roku 2004 mali podpísať zmluvy o prístupe jednotlivých nových štátov.

SkryťVypnúť reklamu

"Je dôležité zintenzívniť predvstupové rokovania v priebehu tohto roka," zdôraznil na stretnutí s novinármi v Košiciach. Na príklade Poľskej republiky poukázal nato, že krajina pripravujúca sa na parlamentné voľby výrazne zmierni intenzitu rokovaní. Do konca júna budúceho roka by malo byť reálne, aby Slovensku zostalo len päť kapitol na uzavretie. Najzložitejšími sú životné prostredie a poľnohospodárstvo.

Prioritou, ktorú Slovensko chce naplniť ešte pred vstupom do EÚ zostáva podľa Kukana vstup do NATO. "K dátumu 21. november 2002 čakáme na pozvánku, ktorá je už takpovediac vytlačená i napísaná, len aby ju vhodili do poštovej schránky". Dlhodobá vojna proti teroristom, ktorú vyhlásili USA, bude vyžadovať vytvorenie širokej svetovej aliancie, čo by mohlo proces rozširovania či už EÚ aj NATO nepriamo pozitívne ovplyvniť. Medzi podmienky pre naplnenie integračných procesov SR, zaradil reformu armády, politickú stabilitu a kontinuitu vývoja na Slovensku po budúcoročných voľbách.

SkryťVypnúť reklamu

vi rl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 448
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 294
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 554
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 850
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 567
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 353
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu