ieha dobre. Minister však pripustil, že finančné prostriedky, ktoré išli na tento projekt, nestačili na zabezpečenie výpočtovej techniky pre všetky školy. Ako Fronc zdôraznil, spoločnosť si informatizáciu vysvetľuje nesprávne. Nemalo by sa hovoriť len o vybavení škôl výpočtovou technikou a pripojení na internet, ale aj o rozvíjaní počítačovej gramotnosti, v čom "sme celkom dobrí", dodal minister.
Riaditeľka 4. celoštátnej konferencie Infovek Katarína Mandíková tento týždeň kritizovala, že chýbajúca politická vôľa je hlavnou brzdou rozvoja informatizácie nielen škôl, ale aj celej spoločnosti. "Slovensko zaostáva nielen v informatizácii školstva, ale je aj najzaostalejšou krajinou spomedzi súčasných i pristupujúcich krajín Európskej únie v oblasti informatizácie,“ uviedla. Na slovenských základných a stredných školách pripadá na jeden počítač priemerne vyše 100 žiakov, v Česku na jeden počítač pripadá približne deväť študentov, poukázala Mandíková Počas piatich rokov trvania projektu Infovek bolo vybavených počítačmi a pripojením na internet v hodnote 0,9 miliardy korún približne 1300 škôl. V tomto roku ich pribudlo približne 400. Podľa Mandíkovej takýmto prístupom k informatizácii nikdy nedobehneme krajiny Európskej únie.