Vyplýva to z postoja združenia Občan a demokracia prezentovaného na dnešnej tlačovej konferencii venovanej koncepcii prestavby základného a stredného školstva na Slovensku.
Z dvanástich pilierov Milénia sa podľa argumentov jedného z jeho tvorcov Mirona Zelinu plnia ako-tak iba tri - štyri. Nie je medzi nimi však základný predpoklad určiť obsah vzdelávania, diverzifikácia možností ho získať a podpora učiteľskému stavu vrátane zabezpečenia jeho celoživotného vzdelávania.
Verejné diskusie o novom školskom zákone sú podľa občianskeho združenia podnetné, no ministerstvom školstva nevypočuté. Preto nie je medzi odbornou a laickou verejnosťou, najmä rodičmi, spokojnosť s už so štvrtou verziou právnej normy, ktorá má za cieľ nahradiť školský zákon doteraz trinásťkrát novelizovaný. Je o inštitúcii a nie o deťoch a učiteľoch, zdôraznil Zelina.
Predstavitelia združenia kritizovali ministerstvo školstva, že k diskusii o smerovaní vzdelávania novej generácie pristupuje veľmi formalisticky, o čom svedčí aj fakt, že na možnosť podať pripomienky k legislatívnemu zámeru nového zákona vyčlenilo pre verejnosť iba tri dni. Verejná diskusia je v tomto prípade podľa slov šéfky združenia Šarloty Pufflerovej prejavom nebývalého záujmu o reformu školstva. Po regionálnych stretnutiach je v spolupráci s Centrom pre vzdelávaciu politiku pripravené posledné diskusné fórum venované Miléniu pred začiatkom prác na paragrafovom znení nového školského zákona. Uskutoční sa v 20. novembra v Bratislave.