rodného tendra na vytvorenie základnej stratégie pre Slovensko, 30 mil. pôjde na konkrétne projekty a 15 mil. na operatívne akcie.
MZV chce vytvoriť centrum, ktoré by koordinovalo projekty jednotlivých rezortov a inštitúcií. Malo by podporovať najmä tie projekty, ktoré sú medzirezortné a zastrešovať ho bude MZV. Takýmto orgánom by mal byť Výbor vlády SR pre prezentáciu Slovenska v zahraničí. Jeho úlohou bude príprava a odsúhlasenie vládnej stratégie pre prezentáciu SR za hranicami, schvaľovanie projektov a kontrola ako sa uskutočňujú. Predsedom výboru by mal byť šéf diplomacie a podpredsedom vicepremiér pre integráciu. Členmi by mali byť predstavitelia ústredných orgánov štátnej správy, zástupcovia štátnych organizácií, ale aj napríklad zo Syndikátu slovenských novinárov či z verejnoprávnych médií.
Podľa MZV by konkrétne projekty na zlepšenie imidžu SR mali pripraviť agentúry, ktoré vyberú vo verejnej súťaži. Tender bude vypísaný aj na vypracovanie vládnej stratégie na prezentáciu SR v zahraničí profesionálnym dodávateľom.
MZV už od roku 2002 pod názvom „integračná komunikačná stratégia“ predstavuje Slovensko prostredníctvom rôznych podujatí v členských krajinách Európskej únie (EÚ). Väčšie projekty zabezpečovali agentúry a menšie akcie mali na starosti naše zastupiteľské úrady.