SME

Odštartovala kampaň za zlepšenie informovanosti o vstupe SR do NATO

Košice 25. septembra (TASR) - Zlepšiť informovanosť a zvýšiť sebavedomie občanov Slovenska na jeho ceste do NATO je cieľom nestraníckej štafetovej túry ...

Košice 25. septembra (TASR) - Zlepšiť informovanosť a zvýšiť sebavedomie občanov Slovenska na jeho ceste do NATO je cieľom nestraníckej štafetovej túry a projektu CHCEME NATO? - MÁME NA TO!. Akciu dnes v Košiciach odštartovalo rimavskosobotské občianske združenie GEMMA 93.

Riaditeľ projektu Daniel Brezina na tlačovej besede informoval, že vysvetľovacia kampaň v súvislosti s otázkami a dôvodmi vstupu do Severoatlantickej aliancie, ktorú bude robiť približne 50 vysokoškolákov, je postavená najmä na osobných stretnutiach a diskusiách s ľuďmi v obciach a mestách. Na 13-dňové putovanie po južnej a severnej trase Slovenska sa vydali v dvoch autobusoch, v ktorých prejdú po 2000 kilometrov. Osloviť chcú najmenej 150 000 ľudí. Súčasťou projektu sú verejné diskusné fóra za účasti popredných politikov a vládnych predstaviteľov, besedy na stredných a vysokých školách či stretnutia na hraniciach so susednými štátmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pochod financuje Ministerstvo zahraničných vecí SR. Spoluorganizátormi sú Združenie miest a obcí Slovenska, Únia miest Slovenska, Stála konferencia občianskeho inštitútu a početné mimovládne organizácie. Na stretnutiach prisľúbili účasť osobnosti kultúrneho a politického života, napríklad Stano Dančiak, Matej Landl, Július Satinský či Rasťo Piško. Pochod vyvrcholí 6. októbra spoločenským podujatím v Bratislave.

Podľa prieskumov verejnej mienky podpora obyvateľov Slovenska vstupu do NATO vzrástla za posledný polrok zo 48 na 52 percent, pričom počet odporcov klesol zo 47 na 38 percent. Tohtoročný júnový prieskum ukázal, že v prípade referenda k tejto otázke by sa na plebiscite zúčastnilo 67 percent voličov, pričom 66 percent by hlasovalo za vstup.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 191
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 207
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 071
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 012
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu