Bratislava 16. decembra (TASR) - Slováci najčastejšie trávia Vianočné sviatky v kruhu rodiny, pričom pre svojich partnerov najčastejšie kupujú kozmetiku alebo parfumy.
Vyplýva to z reprezentatívneho výskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS v novembri a decembri a bol realizovaný na vzorke 758 respondentov. Kozmetiku alebo parfumy nakupujú približne dvaja z troch opýtaných - 63,5 percenta. Viac ako polovica 54 percent im kupuje oblečenie. Takmer každý tretí nakupuje knihy - podľa 28,4 percent odpovedí respondentov, hudobné nosiče CD, MC alebo MD zháňa 18,9 percent. Obľúbenými sú tiež šperky a hodinky alebo hry a hračky, ktoré bývajú darčekmi od viac ako 10 percent zo všetkých respondentov.
Najviac - až 96,4 percenta opýtaných zvykne tráviť vianočné sviatky v rodinnom kruhu. "Je to dôkaz toho, že napriek určitým zmenám životného štýlu, tradícia stretávania sa blízkych príbuzných v čase Vianoc stále pretrváva," uviedla pre TASR Vladimíra Jakubéczyová zo spoločnosti TNS.
Vianoce ako rodinné sviatky vníma takmer 69,8 percent respondentov. Pre trošku menší počet sú Vianoce "sviatkami pokoja" - 57,8 percent a "tradičné" - 57,5 percenta. Bezmála 40 percent vníma Vianoce ako náboženské sviatky. V predstavách takmer jednej pätiny respondentov (18,7 percent) sú spomínané sviatky "finančne náročné", ale tiež "zasnežené" (18,3 percent). Približne každý desiaty respondent prežíva "rozprávkové" Vianoce, pre sedem percent sú "bohaté" a prívlastok "stresujúce" im pripísalo iba 6,2 percenta. V práci, alebo osamelo prežíva sviatky menej ako trojpercentný podiel respondentov.