SME

Slováci partnerom na Vianoce najviac kupujú kozmetiku

Bratislava 16. decembra (TASR) - Slováci najčastejšie trávia Vianočné sviatky v kruhu rodiny, pričom pre svojich partnerov najčastejšie kupujú kozmetiku ...

Bratislava 16. decembra (TASR) - Slováci najčastejšie trávia Vianočné sviatky v kruhu rodiny, pričom pre svojich partnerov najčastejšie kupujú kozmetiku alebo parfumy.

Vyplýva to z reprezentatívneho výskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS v novembri a decembri a bol realizovaný na vzorke 758 respondentov. Kozmetiku alebo parfumy nakupujú približne dvaja z troch opýtaných - 63,5 percenta. Viac ako polovica 54 percent im kupuje oblečenie. Takmer každý tretí nakupuje knihy - podľa 28,4 percent odpovedí respondentov, hudobné nosiče CD, MC alebo MD zháňa 18,9 percent. Obľúbenými sú tiež šperky a hodinky alebo hry a hračky, ktoré bývajú darčekmi od viac ako 10 percent zo všetkých respondentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najviac - až 96,4 percenta opýtaných zvykne tráviť vianočné sviatky v rodinnom kruhu. "Je to dôkaz toho, že napriek určitým zmenám životného štýlu, tradícia stretávania sa blízkych príbuzných v čase Vianoc stále pretrváva," uviedla pre TASR Vladimíra Jakubéczyová zo spoločnosti TNS.

Vianoce ako rodinné sviatky vníma takmer 69,8 percent respondentov. Pre trošku menší počet sú Vianoce "sviatkami pokoja" - 57,8 percent a "tradičné" - 57,5 percenta. Bezmála 40 percent vníma Vianoce ako náboženské sviatky. V predstavách takmer jednej pätiny respondentov (18,7 percent) sú spomínané sviatky "finančne náročné", ale tiež "zasnežené" (18,3 percent). Približne každý desiaty respondent prežíva "rozprávkové" Vianoce, pre sedem percent sú "bohaté" a prívlastok "stresujúce" im pripísalo iba 6,2 percenta. V práci, alebo osamelo prežíva sviatky menej ako trojpercentný podiel respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 903
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 551
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 687
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 536
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 142
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 842
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 072
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu