Zvýšila sa však popularita umelých stromčekov, ktoré u 70 percent domácností nahradia živé ihličnany.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu verejnej mienky, ktorý koncom novembra medzi dospelou populáciou od 15 do 69 rokov uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia.
Viac ako 40 percent domácností si plánuje kúpiť živú rybu a po mrazených rybích výrobkoch siahne asi 55 percent opýtaných. Fakt, že len približne päť percent domácností nebude mať na Štedrý večer rybu, ukazuje, že aj napriek výraznej komercionalizácii Vianoc na Slovensku, nie je badateľná tendencia presedlať z "vianočného kapra na vianočného moriaka".
Vianočnú atmosféru však bude u 70 percent domácností vytvárať umelý vianočný stromček. Tradičný živý vianočný strom sa objaví vo viac ako štvrtine slovenských domácností. Prekvapením nie je, že umelý stromček je populárnejší vo väčších mestách, kde ho uprednostňuje 80 percent domácností. Zaujímavé však je, že aj v najmenších obciach majú umelé stromčeky miernu prevahu.
Menej ako päť percent domácností nebude mať žiadny vianočný stromček a atmosféru najkrajších sviatkov roka bude pripomínať jednoduchá vianočná výzdoba.
TASR o tom dnes informoval Rastislav Kočan zo spoločnosti GfK Slovakia.