om, že väčšina kontrolných zistení nepreukázala nehospodárnosť, či neefektívnosť využívania rozpočtových prostriedkov v rezorte, ale zistila odstrániteľné pochybenia v účtovných postupoch.
Heimschildová priznala, že rozsah kontrolných zistení NKÚ vo finančnom vyjadrení skutočne predstavuje približne 100 mil. Sk. O závažnosti zistených pochybení však podľa nej najlepšie vypovedá skutočnosť, že "rezortu MO SR boli v nadväznosti na túto kontrolu zaviazané z dôvodu preukázanej nehospodárnosti finančné prostriedky vo výške menej ako jeden milión Sk a ostatné, i keď často objektívne preukázané pochybenia budú do konca roku 2003 odstránené v rámci účtovných postupov a každoročne vykonávanej inventarizácie majetku."
MO SR ku konkrétnym zisteniam NKÚ v predchádzajúcom období prijalo 57 konkrétnych opatrení, ktoré konzultovalo aj so zástupcami NKÚ, informovala Heischildová. Záverečné hlásenie o splnení prijatých opatrení predloží rezort obrany NKÚ do 30. apríla 2004.
Kontrola NKÚ zistila, že vyše 100 miliónov korún sa nehospodárne použilo v rokoch 2001 a 2002 v rezorte obrany v niektorých správach majetku a výstavby a vojenských správach budov. Išlo najmä o rekonštrukcie budov a dodávky technologických zariadení, ktoré sa následne nevyužívali, alebo investície do nehnuteľností, ktoré Ozbrojené sily SR v budúcnosti nebudú využívať. Podľa zistení kontrolórov došlo aj k porušeniu rozpočtovej disciplíny v celkovej sume 928 tisíc korún. Príčinou bolo uhradenie finančných prostriedkov za práce a dodávky, ktoré však neboli vykonané.
NKÚ ďalej dospel k záveru, že pri obstarávaní tovarov, služieb a prác sa "v dostatočnej miere nevyužívalo konkurenčné prostredie". V prevažnej miere sa obstarávalo formou konania bez zverejnenia oslovením jedného, väčšinou toho istého uchádzača. Nebola pritom preukázaná časová tieseň alebo mimoriadna udalosť. Vo viacerých ustanoveniach bol porušený zákon o účtovníctve. Nedostatočná bola podľa NKÚ aj starostlivosť o zverený majetok.