tačnou nonstop telefónnou linkou pre deti. "V roku 2003 išlo predovšetkým o udržanie tejto výsady," konštatovala Alnerová. Svoje služby sa snažila udržať aj sociálno-právna poradňa, krízové stredisko a on-line internetová linka, ktoré s linkou spolupracujú. Hlavným problémom Linky detskej istoty (LDI) bolo zrušenie tzv. humanitárneho tarifu na volanie z mobilných telefónov, čo zvýšilo náklady na prevádzku liniek až 5-násobne. Na bezplatné telefónne číslo linky 0800 112 112 sa tak nemohli dovolať deti z mobilných telefónov. To sa podľa Alnerovej odrazilo na takmer tretinovom znížení počtu hovorov.
Do roku 2004 vstupuje Linka detskej istoty podľa Alnerovej s presvedčením, že nútené obmedzenie hovorov bude presvedčivým argumentom pre Slovenské telekomunikácie a mobilných operátorov Orange a Eurotel, aby uvažovali o lepších podmienkach pre linky pomoci.
Linka detskej istoty je národným projektom Slovenského výboru pre UNICEF. Prvá telefonická linka, špecializovaná na problémy detí a mládeže v SR svoje služby poskytuje od roku 1996. Ako jediná pracuje nepretržite vrátane víkendov a sviatkov. Je bezplatná, anonymná a jej kvalitu garantujú odborníci. Linka sa tiež zaoberá mapovaním porušovania detských práv, pričom spolupracuje s krízovým strediskom a sociálno-právnou poradňou. Jej odborní pracovníci sa starajú aj o prevenciu. Pre starších žiakov základných škôl a stredoškolských študentov vydali napríklad letáčik o šikane. Z doterajšej štatistiky linky vyplýva, že najviac, približne 22% detí volá na Linku detskej istoty pre partnerské problémy. Vzťahy v rodine trápia 14% detí, škola približne 11% a približne 10% detí volá lebo sa chce len s niekým porozprávať. Osobnostné a citové problémy trápili 8% detí, rovnaké percento volajúcich sa chcelo porozprávať o sexualite, 3% o závislosti a príčinou 4% volaní bolo týranie detí.
Viac o práci Unicefu na Slovensku sa možno dozvedieť na webstránke www.unicef.sk.