Občiansky kandidát Martin Bútora si nie je istý, či na želanie šťastného nového roku, ktorý si „zvykneme všetci popriať, treba vynaložiť desaťtisíce v podobe billboardov".
Slovensko je podľa neho posiate reklamnými billboardami, ale v prípade prezidenta nejde o predaj tovaru. „Chcel by som sa venovať aj obsahu, zmyslu a poslaniu prezidenta," povedal. V januári pripraví „vlastnú správu o stave republiky". Bútora bol veľvyslancom v USA, ale kampaň na americký spôsob nechystá.
Hovorca prezidenta Rudolfa Schustera Ján Füle povedal, že prezidentskí kandidáti billboardovou kampaňou využívajú „zlý zákon". Politici o probléme vedia, ale zákon neupravili.
Prezidentský kandidát Ivan Gašparovič dostane peniaze od sponzorov a vlastnej strany HZD. Nemieni prekročiť povolené 4 milióny na kampaň. Tá sa však podľa neho už začala, hoci peniaze, ktoré vynaložili Kukan alebo Roman na billboardy, sa napriek tomu nebudú zahŕňať do povoleného limitu. Peniaze získa od sponzorov a časť bude zo straníckych zdrojov.
Hovorkyňa KDH Laura Dyttertová povedala, že skorší začiatok kampane niektorých kandidátov im neprekáža. „Dokonca si ani nemyslíme, že tie billboardy budú mať na potenciálnych voličov nejaký účinok."
Kandidátom KDH je František Mikloško, peniaze na kampaň dá strana a menší sponzori. Nemalo by to byť viac ako 3 milióny. Dôraz bude klásť na osobné stretnutia s občanmi.
Rozpočet kampane Eduarda Kukana nie je ešte podľa hovorcu SDKÚ Martina Maťka stanovený. Zákon však dodrží. Kampaň bude financovať materská strana, podporovatelia, ale aj samotný Kukan. Kto a akým dielom, ešte nie je určené. (sp, rp)