Minuloročný priemer predstavoval podľa veliteľa vzdušných síl Jozefa Dunaja 57 až 58 hodín na pilota. Pôvodný plán 80 hodín sa nepodarilo naplniť. Dôvodom je stav leteckej techniky ako aj zdĺhavé licenčné konania pri dovoze komponentov. Nespustili sa deblokácie ruského dlhu, tak ako sa mali, vysvetlil Dunaj. Veľa lietadiel bude podľa neho aj tento rok v procese modernizácie, a preto nebudú k dispozícii na používanie.
Vzdušné sily plánujú vycvičenosť letcov postupne zvyšovať. V roku 2006 by mali piloti lietať od 120 do 160 hodín. Pri dopravných lietadlách plán hovorí podľa Dunaja až o 180 hodinách. Bojoví piloti na stíhačkách MiG-29 by mali dosahovať okolo 100 hodín. Počet nalietaných hodín má podľa neho stúpajúcu tendenciu od roku 1999.
"Budúci trend je samozrejme nevyhnutnosť priblížiť sa k štandardu NATO, ktorý je minimálne 180 hodín pre všetky typy (lietadiel, poznámka TASR)," povedal Dunaj. Pripomenul však, že aj tradičné krajiny aliancie ako Holandsko, Nemecko, ale aj USA nedosahujú tieto hodnoty.