ostí, pričom ročne sa budú obmieňať v rozsahu zhruba 25 percent. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval riaditeľ manažmentu výskumnej spoločnosti TNS SK Ivan Šimek, každá domácnosť bude vybavená takým počtom peoplemetrov, koľko má televíznych prijímačov. "Jedinou aktivitou členov vybranej domácnosti je stlačiť tlačidlo na diaľkovom ovládači pri vstupe a odchode z miestnosti," skonštatoval.
TNS SK má na starosti peoplemetrové meranie pod značkou PMT na základe finálnej zmluvy, ktorú podpísali 16. januára Slovenská televízia, TV Markíza, televízia Joj, televízia TA3 a Asociácia mediálnych agentúr. Spoločnosť TNS SK znáša inštalačné náklady vo výške približne dva milióny eur a zadávatelia budú podľa dohody s PMT platiť za dáta. Ročné prevádzkové náklady vyjdú na 55 miliónov korún. "Táto suma im bude teda akoby odpisovaná počas dĺžky trvania zmluvy," vysvetlil Šimek. Na Slovensku budú používané najmodernejšie peoplemetre TARIS 5000, ktoré sú postavené na špičkovej GPRS technológii. "Tá umožňuje sťahovanie dát tak
rýchlo a kvalitne, že základné výsledky z aktuálnej sledovanosti môžu mať zadávatelia do 30 minút po odvysielaní programu," podotkol.
Riaditelia televízií pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu neočakávajú od peoplemetrového merania sledovanosti zásadné zmeny. "Určite sa však lepšie a cielenejšie bude dať investovať do programov. Umožní to efektívnejšie nakladanie s financiami a zvýši konkurenciu," skonštatoval ústredný riaditeľ Slovenskej televízie Richard Rybníček. Rovnaký názor má aj šéf TV Joj Milan Kňažko, ktorý informoval, že alternatívne peoplemetrové meranie sledovanosti SATO-EMS, na ktorom sa podieľali televízie Joj a TA3, po podpise zmluvy zmrazili a nemienia v ňom pokračovať. Riaditeľ Centra reklamy televízie Markíza Matej Ribanský očakáva rozdelenie ratingov v rámci jednotlivých časových pásiem. Ako poznamenal, každý vysielateľ urobí do októbra viaceré programové zmeny a v súčasnosti sa dá ťažko predpoveď vývoj sledovanosti v budúcnosti. "Pre TA3 je zavedenie peoplemetrov strategickým cieľom pre tento rok," uviedol generálny riaditeľ TA3 Ľubomír Čechovič. Pripomenul, že táto spravodajská televízia má špecifického diváka a znalosť presných čísiel sledovanosti je mimoriadne dôležité. Vychádzajúc z medzinárodných skúseností z peoplemetrového merania, ktoré väčšinou pomohlo malým vysielateľom, očakáva vyššiu sledovanosť.