SME
Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Prvé výsledky peoplemetrového merania v októbri

BRATISLAVA 26. januára (SITA) - Prvé dáta z elektronického merania sledovanosti televízií by mali byť známe 15. októbra tohto roku. Peoplemetre začnú do domácností inštalovať od apríla a proces by mal trvať do 15. augusta. Základnú vzorku tvorí 800 domácn

ostí, pričom ročne sa budú obmieňať v rozsahu zhruba 25 percent. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval riaditeľ manažmentu výskumnej spoločnosti TNS SK Ivan Šimek, každá domácnosť bude vybavená takým počtom peoplemetrov, koľko má televíznych prijímačov. "Jedinou aktivitou členov vybranej domácnosti je stlačiť tlačidlo na diaľkovom ovládači pri vstupe a odchode z miestnosti," skonštatoval.

TNS SK má na starosti peoplemetrové meranie pod značkou PMT na základe finálnej zmluvy, ktorú podpísali 16. januára Slovenská televízia, TV Markíza, televízia Joj, televízia TA3 a Asociácia mediálnych agentúr. Spoločnosť TNS SK znáša inštalačné náklady vo výške približne dva milióny eur a zadávatelia budú podľa dohody s PMT platiť za dáta. Ročné prevádzkové náklady vyjdú na 55 miliónov korún. "Táto suma im bude teda akoby odpisovaná počas dĺžky trvania zmluvy," vysvetlil Šimek. Na Slovensku budú používané najmodernejšie peoplemetre TARIS 5000, ktoré sú postavené na špičkovej GPRS technológii. "Tá umožňuje sťahovanie dát tak

Skryť Vypnúť reklamu

rýchlo a kvalitne, že základné výsledky z aktuálnej sledovanosti môžu mať zadávatelia do 30 minút po odvysielaní programu," podotkol.

Riaditelia televízií pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu neočakávajú od peoplemetrového merania sledovanosti zásadné zmeny. "Určite sa však lepšie a cielenejšie bude dať investovať do programov. Umožní to efektívnejšie nakladanie s financiami a zvýši konkurenciu," skonštatoval ústredný riaditeľ Slovenskej televízie Richard Rybníček. Rovnaký názor má aj šéf TV Joj Milan Kňažko, ktorý informoval, že alternatívne peoplemetrové meranie sledovanosti SATO-EMS, na ktorom sa podieľali televízie Joj a TA3, po podpise zmluvy zmrazili a nemienia v ňom pokračovať. Riaditeľ Centra reklamy televízie Markíza Matej Ribanský očakáva rozdelenie ratingov v rámci jednotlivých časových pásiem. Ako poznamenal, každý vysielateľ urobí do októbra viaceré programové zmeny a v súčasnosti sa dá ťažko predpoveď vývoj sledovanosti v budúcnosti. "Pre TA3 je zavedenie peoplemetrov strategickým cieľom pre tento rok," uviedol generálny riaditeľ TA3 Ľubomír Čechovič. Pripomenul, že táto spravodajská televízia má špecifického diváka a znalosť presných čísiel sledovanosti je mimoriadne dôležité. Vychádzajúc z medzinárodných skúseností z peoplemetrového merania, ktoré väčšinou pomohlo malým vysielateľom, očakáva vyššiu sledovanosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 970
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 9 949
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 246
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 9 166
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 045
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 821
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 919
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 497
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 171
  10. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 4 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ustašovci deportovali do lágra Jasenovac Srbov, Rómov, Židov, ale aj množstvo ďalších ľudí bez ohľadu na pohlavie, vek, národnosť či vierovyznanie.

Ustašovci zavraždili v lágri 106 Slovákov a každý z nich má svoj príbeh.

26. feb
Matematik Richard Kollár po stretnutí s prezidentkou.

Ako môže vyzerať jar či leto s koronavírusom?

26. feb

Aktuálne chytá za Dlhú Lúku.

19. feb
Od Antarktídy odtrhol veľký ľadovec.

Ľadovec pravdepodobne odpláva z kontinentu alebo narazí na plytčinu.

14 h

Neprehliadnite tiež

So SNG prinášame cyklus Deväť obrazov komunizmu.

3 h
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 306-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 7 075 obetí. Opatrenia riadi covid automat.

3 h