Prvé výsledky peoplemetrového merania v októbri

BRATISLAVA 26. januára (SITA) - Prvé dáta z elektronického merania sledovanosti televízií by mali byť známe 15. októbra tohto roku. Peoplemetre začnú do domácností inštalovať od apríla a proces by mal trvať do 15. augusta. Základnú vzorku tvorí 800 domácn

ostí, pričom ročne sa budú obmieňať v rozsahu zhruba 25 percent. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval riaditeľ manažmentu výskumnej spoločnosti TNS SK Ivan Šimek, každá domácnosť bude vybavená takým počtom peoplemetrov, koľko má televíznych prijímačov. "Jedinou aktivitou členov vybranej domácnosti je stlačiť tlačidlo na diaľkovom ovládači pri vstupe a odchode z miestnosti," skonštatoval.

TNS SK má na starosti peoplemetrové meranie pod značkou PMT na základe finálnej zmluvy, ktorú podpísali 16. januára Slovenská televízia, TV Markíza, televízia Joj, televízia TA3 a Asociácia mediálnych agentúr. Spoločnosť TNS SK znáša inštalačné náklady vo výške približne dva milióny eur a zadávatelia budú podľa dohody s PMT platiť za dáta. Ročné prevádzkové náklady vyjdú na 55 miliónov korún. "Táto suma im bude teda akoby odpisovaná počas dĺžky trvania zmluvy," vysvetlil Šimek. Na Slovensku budú používané najmodernejšie peoplemetre TARIS 5000, ktoré sú postavené na špičkovej GPRS technológii. "Tá umožňuje sťahovanie dát tak

rýchlo a kvalitne, že základné výsledky z aktuálnej sledovanosti môžu mať zadávatelia do 30 minút po odvysielaní programu," podotkol.

Riaditelia televízií pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu neočakávajú od peoplemetrového merania sledovanosti zásadné zmeny. "Určite sa však lepšie a cielenejšie bude dať investovať do programov. Umožní to efektívnejšie nakladanie s financiami a zvýši konkurenciu," skonštatoval ústredný riaditeľ Slovenskej televízie Richard Rybníček. Rovnaký názor má aj šéf TV Joj Milan Kňažko, ktorý informoval, že alternatívne peoplemetrové meranie sledovanosti SATO-EMS, na ktorom sa podieľali televízie Joj a TA3, po podpise zmluvy zmrazili a nemienia v ňom pokračovať. Riaditeľ Centra reklamy televízie Markíza Matej Ribanský očakáva rozdelenie ratingov v rámci jednotlivých časových pásiem. Ako poznamenal, každý vysielateľ urobí do októbra viaceré programové zmeny a v súčasnosti sa dá ťažko predpoveď vývoj sledovanosti v budúcnosti. "Pre TA3 je zavedenie peoplemetrov strategickým cieľom pre tento rok," uviedol generálny riaditeľ TA3 Ľubomír Čechovič. Pripomenul, že táto spravodajská televízia má špecifického diváka a znalosť presných čísiel sledovanosti je mimoriadne dôležité. Vychádzajúc z medzinárodných skúseností z peoplemetrového merania, ktoré väčšinou pomohlo malým vysielateľom, očakáva vyššiu sledovanosť.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 919
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 7 442
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 525
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 149
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 808
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 727
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 544
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 897
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 880
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 805

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

V súťaži Anasoft litera zvíťazil príbeh zo súčasnosti Som Paula

Román Som Paula presvedčil porotu túžbou po autentickosti.

SVET

Kiska v OSN: Agresívny sused podkopáva suverenitu Ukrajiny

Lajčák vedie Valné zhromaždenie OSN.

Neprehliadnite tiež

Domov

Lekári sa znova nedohodli so štátnou poisťovňou ani s Dôverou

Ambulantní lekári sa na podmienkach ďalšej spolupráce s poisťovňami nedohodli.

Domov

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

Domov

Protikorupčný pochod má tiež podporu iniciatívy vedcov aj učiteľov

Protikorupčný pochod sa uskutoční v pondelok 25. septembra v Bratislave.

Domov

Toaletný papier je v nemocniciach stále nedostatkový tovar

Nemocnice nesúhlasia s Druckerom, že ak žiadajú od pacienta, aby si priniesol WC papier, je to ich zlyhanie. Nevieme ho ustrážiť, tvrdia.