SME

Na priebeh prezidentských volieb bude dohliadať ÚVK

BRATISLAVA 31. januára (SITA) - Na prípravu a priebeh prezidentských volieb bude dohliadať Ústredná volebná komisia (ÚVK). Zložená bude zo zástupcov parlamentných politických strán, ktoré postavili vlastného kandidáta a zo zástupcov petičných výborov obči

anskych kandidátov. Člena komisie a jeho náhradníka musia oznámiť predsedovi vlády najneskôr 35 dní pred konaním volieb. Prvé zasadnutie ÚVK zvoláva premiér do 30 dní pred dňom volieb. Rovnakým spôsobom sa vytvárajú aj volebné komisie nižších stupňov - okresné a okrskové.

Voľba prezidenta bude 3. apríla, kedy budú hlasovacie miestnosti otvorené od 7:00 do 22:00. Ak v prvom kole žiaden z kandidátov nezíska nadpolovičnú väčšinu hlasov voličov, druhé kolo volieb sa uskutoční v sobotu 17. apríla. O novej hlave štátu budú môcť rozhodovať všetci občania, ktorý najneskôr v deň volieb dovŕšili 18 rokov a budú sa zdržiavať na území Slovenska. Mimo miesta trvalého bydliska bude možné odovzdať vybranému kandidátovi hlas s voličským preukazom. Slovenskí občania, ktorí nemajú trvalý pobyt na našom území, môžu voliť v ktorejkoľvek okrskovej miestnosti. Voľba sa im zaznačí do cestovného dokladu. O konaní volieb občanov budú informovať aj obce. Najneskôr 20 dní pred voľbou im zašlú oznámenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zo zákona kampaň začína 15 dní pred voľbou a končí sa 48 hodín pred otvorením volebných miestností. Ak sa koná druhé kolo, kampaň sa začína vyhlásením výsledkov prvého kola a končí 48 hodín pred konaním opakovanej voľby. Prieskumy verejnej mienky je možné uverejňovať najneskôr tri dni pred voľbami. Maximálne môže každý kandidát použiť 4 milióny korún.

V čase kampane má mať každý kandidát zabezpečený rovnaký prístup k hromadným informačným prostriedkom. Slovenský rozhlas a Slovenská televízia vyčlenia na kampaň maximálne 10 hodín vysielacieho času. Rovnaký čas môžu vyčleniť aj súkromné elektronické médiá. Takéto vysielanie musí byť zreteľne označené a v súkromných médiách musí obsahovať aj údaj, že ide o platenú politickú reklamu. Spravodajské a publicistické relácie sa za kampaň nepovažujú, musia byť ale vyvážené a nestranné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 886
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 541
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 650
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 504
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 275
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 199
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 959
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 059
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu