Kampaň Domov pre úsmev sa už rozbieha

BRATISLAVA 4. októbra (SITA) - V týchto dňoch sa rozbieha kampaň Spoločnosti priateľov detských domovov Úsmev ako dar (SPDDD) pod názvom Domov pre úsmev. Jej cieľom je získať pozornosť verejnosti na už prebiehajúcu transformáciu detských domovov na domovy

rodinného typu. Ako agentúru SITA informovala manažérka marketingu SPDDD Denisa Sarköziová, kampaň bude mať podobu televíznych a rozhlasových spotov, inzerátov a bilbordov. Verejnosť chcú upútať symbolickým obrazom "strechy nad hlavou". Do kampane na pomoc "štátnym deťom" sa tradične zapoja aj známe osobnosti, jedným z nich je aj populárny herec Štefan Skrúcaný. Organizátori v budúcnosti rátajú aj s finančnou pomocou verejnosti. Detské domovy a transformáciu budú môcť už od novembra podporiť, ak si kúpia potraviny označené logom kampane - s červenou strieškou.

Náklady na transformáciu odhadli odborníci 600 miliónov korún. Internátna výchova nedokáže dieťa naplniť základnými ľudskými potrebami ako napríklad láska, čo však dokáže domov rodinného typu. Ten dieťaťu poskytne skutočné zázemie, miesto kam sa môže kedykoľvek vrátiť, povedala Sarköziová. Potvrdzujú to aj skúsenosti z troch už transformovaných domovov v obci Polomka, Šarišských Michaľanoch a Tisovci. Deti z týchto domovov sú neporovnateľne lepšie pripravené na samostatný život, ako deti z internátnych domovov. V rámci transformácie budú preškolení aj zamestnanci zariadení a je snaha zmeniť platnú legislatívu, tak aby bola presnejšie vymedzená úloha štátu pri poskytovaní pomoci týmto deťom.

V roku 2000 bolo v Slovenskej republike 87 detských domovov, v ktorých bolo umiestnených 3637 detí. V minulom roku bolo na Slovensku 57 profesionálnych rodín, čo je o 18 viac než v roku 1999. V roku 2000 zaevidovali 465 detí v adopcii, v pestúnskej starostlivosti je 2001 detí a 520 deťom poskytujú starostlivosť sociálni opatrovníci.



ad;is

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 016
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 275
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 545
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 878
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 734
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 221
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 037
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop