Podľa zistení Občianskeho združenia (OZ) OSA (ochrana spotrebiteľa, agentúra) v Žiline obchodníci zákazníkom často tvrdia, že koža prirodzene prepúšťa vodu a ak je zvršok k podošve prišitý, prenikaniu vody do topánok sa nedá zabrániť.
Podľa Jozefa Krošláka zo skúšobne obuvi Vipotest v Partizánskom je takéto tvrdenie obchodníkov zavádzajúce. "Pre výrobcu by nemal byť problém dosiahnuť vodeodolnosť obuvi za predpokladu, že používa kvalitné materiály a odskúšanú technológiu na dosiahnutie kvalitného spoja medzi zvrškom a podošvou, aj keď je obuv šitá," vysvetlil Krošlák.
OZ OSA upozorňuje spotrebiteľov, že v predajniach obuvi Baťa dokonca odporúčajú zákazníkovi hneď pri kúpe nových topánok impregnačné prostriedky na ošetrenie obuvi proti premokaniu. Podľa ich slov môže byť nová obuv nepremokavá iba po ošetrení impregnačným prostriedkom. Na pokladničnom bloku alebo na priloženom letáku je poznámka, že zákazník bol o tejto vlastnosti koženého materiálu poučený, a teda stráca nárok na reklamáciu z dôvodu priepustnosti vody.
Lenka Palušová z OZ OSA zdôrazňuje, že v takomto prípade ide o zavádzania spotrebiteľov, pretože nová obuv musí byť 2-3 mesiace vodeodolná aj bez impregnácie. Ak obuv premoká, kupujúci má právo na reklamáciu. "U drahšej, a tým aj kvalitnejšej obuvi by mal výrobca garantovať vodeodolnosť, aj keď sa pohybujete v mokrom prostredí celý deň," uzavrela Palušová.