SME

Predvolebné spoty plánuje vysielať len Markíza a TA3

Bratislava 7. marec (TASR) - O dva týždne sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Na rozdiel od parlamentných volieb ju budú môcť kandidáti ...

Bratislava 7. marec (TASR) - O dva týždne sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Na rozdiel od parlamentných volieb ju budú môcť kandidáti viesť aj v súkromných elektronických médiách.

Predvolebné spoty v rámci platenej reklamnej kampane plánujú vysielať v čase od 19. marca do 30. apríla iba dve televízie vysielajúce na Slovensku - súkromná televízia Markíza a spravodajská TA 3. V TV Markíza sa budú môcť kandidáti prezentovať každý pracovný deň v čase kampane v dvoch reklamných blokoch, a to o 16.55 a 18.53 h. Televízia vyčlení spolu 18 špeciálnych reklamných blokov. V zmysle zákona musia byť oddelené jinglami ohlasujúcimi politickú reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spravodajská TA 3 tiež vytvorí priestor pre vysielanie politickej reklamy kandidátov, svoje miesto bude mať pravdepodobne po odvysielaní spravodajského bloku vo vopred vymedzenom čase. Podľa hovorkyne televízie Otílie Trnkalovej je však otázne, či budú mať kandidáti o platenú reklamu záujem. "Volebné spoty budú zrejme aktuálnejšie až pred druhým kolom volieb," dodala. Kandidáti si môžu reklamný čas kúpiť za ceny podľa platného cenníka reklamného času TA3.

Slovenská televízia (STV) spoty, ani diskusné okrúhle stoly vysielať nebude, čo kritizujú viacerí kandidáti. Celú predvolebnú prezidentskú kampaň umiestnila verejnoprávna televízia na Dvojku. Kandidáti sa budú môcť prezentovať v 30-minútových rozhovoroch, odpovedať budú na šesť z desiatich otázok, ktoré si vyberú. Rozhovory budú reprízované. Konkrétny vysielací čas každého kandidáta sa určí žrebom, o čase a priestore výroby rozhodne STV.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotlivé televízie sa budú prezidentským voľbám intenzívnejšie venovať v čase kampane vo svojom spravodajstve. TV Markíza pred prvým kolom volieb poskytne priestor na prezentáciu kandidátov v dvoch diskusných reláciách Sito. V každom z nich sa budú prezentovať štyria kandidáti, ktorí budú mať podľa aktuálnych prieskumov verejnej mienky najväčšiu šancu na postup do druhého kola. Prezidentskí kandidáti s nižšími preferenciami budú môcť využiť rovnako dlhý časový úsek vo vysielaní televízie Markíza v iných reláciách, informovala vedúca PR TV Markíza Ivana Semjanová. V Site plánuje Markíza odvysielať aj duel hlavných protagonistov druhého kola, podobný duel víťazov prvého kola má naplánovaný aj TA3. Obe televízie pripravujú na deň volieb a referenda volebné štúdiá.

SkryťVypnúť reklamu

Spravodajská televízia TA3 už odštartovala cyklus polhodinových rozhovorov s prezidentskými kandidátmi. Vystúpia v nich každú sobotu o 17.30 h siedmi najvážnejší kandidáti. Relácie budú reprízované v nedeľu. Ostatní prezidentskí kandidáti dostanú priestor podľa Trnkalovej priestor v spravodajstve TA3.

Televízia Joj zatiaľ neuvažuje podľa slov hovorcu Ľudovíta Tótha o vysielaní predvolebných spotov, ani o špeciálnych diskusných reláciách. Prezidentskí kandidáti sa budú môcť prezentovať v diskusnej relácii Sedmička, v spravodajskej relácii Noviny a v publicistickom programe Črepiny. Ani v Sedmičke sa nevystriedajú všetci dvanásti uchádzači o miesto v Prezidentskom paláci. "Niektorá Sedmička ale bude pravdepodobne venovaná špeciálne prezidentským voľbám," povedal Tóth.

SkryťVypnúť reklamu

Súkromné aj verejnoprávne médiá môžu vysielať predvolebnú kampaň podľa rovnakých pravidiel - na kampaň môžu vyhradiť najviac po jednej hodine na kandidáta, najviac však desať hodín vysielacieho času. Kandidátom pritom musia zabezpečiť rovnaké podmienky. Vysielanie, ktoré je súčasťou kampane, musí byť zreteľne označené a oddelené od ostatných relácií.

Predvolebná kampaň pred prezidentskými voľbami sa začína 15 dní a končí 48 hodín pred začiatkom voľby. Každý kandidát musí mať podľa zákona zabezpečený rovnaký prístup k hromadným informačným prostriedkom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 829
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 502
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 553
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 434
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 354
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 328
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 272
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Scott McTominay oslavuje gól.

Pri oboch tituloch stál aj slovenský stredopoliar Stanislav Lobotka.


a 1 ďalší
Juraj Kucka (Slovan) sa lúči s hráčskou kariérou so spoluhráčmi a fanúšikmi v záverečnom 10. kole nadstavbovej časti Niké ligy v skupine o titul ŠK Slovan Bratislava - FC Košice.

Pozrite si zaujímavé štatistiky Niké ligy.


Juraj Hertel
Novak Djokovič.

Vo finále sa predstaví proti turnajovej šestke Hubertovi Hurkaczovi.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu