Predvolebné spoty plánuje vysielať len Markíza a TA3

Bratislava 7. marec (TASR) - O dva týždne sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Na rozdiel od parlamentných volieb ju budú môcť kandidáti ...

Bratislava 7. marec (TASR) - O dva týždne sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Na rozdiel od parlamentných volieb ju budú môcť kandidáti viesť aj v súkromných elektronických médiách.

Predvolebné spoty v rámci platenej reklamnej kampane plánujú vysielať v čase od 19. marca do 30. apríla iba dve televízie vysielajúce na Slovensku - súkromná televízia Markíza a spravodajská TA 3. V TV Markíza sa budú môcť kandidáti prezentovať každý pracovný deň v čase kampane v dvoch reklamných blokoch, a to o 16.55 a 18.53 h. Televízia vyčlení spolu 18 špeciálnych reklamných blokov. V zmysle zákona musia byť oddelené jinglami ohlasujúcimi politickú reklamu.

Spravodajská TA 3 tiež vytvorí priestor pre vysielanie politickej reklamy kandidátov, svoje miesto bude mať pravdepodobne po odvysielaní spravodajského bloku vo vopred vymedzenom čase. Podľa hovorkyne televízie Otílie Trnkalovej je však otázne, či budú mať kandidáti o platenú reklamu záujem. "Volebné spoty budú zrejme aktuálnejšie až pred druhým kolom volieb," dodala. Kandidáti si môžu reklamný čas kúpiť za ceny podľa platného cenníka reklamného času TA3.

Slovenská televízia (STV) spoty, ani diskusné okrúhle stoly vysielať nebude, čo kritizujú viacerí kandidáti. Celú predvolebnú prezidentskú kampaň umiestnila verejnoprávna televízia na Dvojku. Kandidáti sa budú môcť prezentovať v 30-minútových rozhovoroch, odpovedať budú na šesť z desiatich otázok, ktoré si vyberú. Rozhovory budú reprízované. Konkrétny vysielací čas každého kandidáta sa určí žrebom, o čase a priestore výroby rozhodne STV.

Jednotlivé televízie sa budú prezidentským voľbám intenzívnejšie venovať v čase kampane vo svojom spravodajstve. TV Markíza pred prvým kolom volieb poskytne priestor na prezentáciu kandidátov v dvoch diskusných reláciách Sito. V každom z nich sa budú prezentovať štyria kandidáti, ktorí budú mať podľa aktuálnych prieskumov verejnej mienky najväčšiu šancu na postup do druhého kola. Prezidentskí kandidáti s nižšími preferenciami budú môcť využiť rovnako dlhý časový úsek vo vysielaní televízie Markíza v iných reláciách, informovala vedúca PR TV Markíza Ivana Semjanová. V Site plánuje Markíza odvysielať aj duel hlavných protagonistov druhého kola, podobný duel víťazov prvého kola má naplánovaný aj TA3. Obe televízie pripravujú na deň volieb a referenda volebné štúdiá.

Spravodajská televízia TA3 už odštartovala cyklus polhodinových rozhovorov s prezidentskými kandidátmi. Vystúpia v nich každú sobotu o 17.30 h siedmi najvážnejší kandidáti. Relácie budú reprízované v nedeľu. Ostatní prezidentskí kandidáti dostanú priestor podľa Trnkalovej priestor v spravodajstve TA3.

Televízia Joj zatiaľ neuvažuje podľa slov hovorcu Ľudovíta Tótha o vysielaní predvolebných spotov, ani o špeciálnych diskusných reláciách. Prezidentskí kandidáti sa budú môcť prezentovať v diskusnej relácii Sedmička, v spravodajskej relácii Noviny a v publicistickom programe Črepiny. Ani v Sedmičke sa nevystriedajú všetci dvanásti uchádzači o miesto v Prezidentskom paláci. "Niektorá Sedmička ale bude pravdepodobne venovaná špeciálne prezidentským voľbám," povedal Tóth.

Súkromné aj verejnoprávne médiá môžu vysielať predvolebnú kampaň podľa rovnakých pravidiel - na kampaň môžu vyhradiť najviac po jednej hodine na kandidáta, najviac však desať hodín vysielacieho času. Kandidátom pritom musia zabezpečiť rovnaké podmienky. Vysielanie, ktoré je súčasťou kampane, musí byť zreteľne označené a oddelené od ostatných relácií.

Predvolebná kampaň pred prezidentskými voľbami sa začína 15 dní a končí 48 hodín pred začiatkom voľby. Každý kandidát musí mať podľa zákona zabezpečený rovnaký prístup k hromadným informačným prostriedkom.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 302
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 019
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 911
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 248
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 462
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 603
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 274
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 483
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 759
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 607

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Michael Kocáb: Som hrdý slniečkar, s tvrdou silou nemáme šancu

Hudobník Michael Kocáb pre SME hovorí, že nie je žiadny rusofób. Aj to mohlo podľa neho prispieť k bezproblémovému odsunu sovietskych vojsk z Československa.

Inštruktor: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je trénerom lyžovania a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Mount Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

Úrazov na svahoch je viac ako vlani

Horskí záchranári v tomto roku zaznamenali viac ako 1400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Exminister Janušek, ktorého súdia za nástenku, dohliada v Žiline na transparentnosť

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop