Bratislava 12. marca (TASR) - Súťaž o logotyp Bratislavy vyvolala veľký záujem medzi odbornou i laickou verejnosťou z celého Slovenska. Svedčí o tom 606 autorov, ktorí zaslali takmer 1200 grafických návrhov, keďže mnohí využili možnosť zaslať dva návrhy.
Sedemčlenná medzinárodná porota z nich bude 16. a 17. marca vyberať víťazné logo, za ktoré autor získa 100 000 Sk. Druhé miesto ocenia sumou 30 000 a tretie 20 000 Sk.
Logotyp sa stane popri oficiálnych heraldických symboloch (erb, vlajka a pečať) základom jednotného vizuálneho štýlu hlavného mesta. Bude sa používať v internej komunikácii orgánov samosprávy, pri kultúrnospoločenských a marketingových podujatiach organizovaných oficiálnymi zložkami magistrátu, ako aj pri komunikácii so zahraničím.
Predstavenie nového loga a jeho prvé použitie plánuje mesto pri príležitosti vstupu SR do Európskej únie. Súťaž organizuje bratislavský magistrát so Slovenským centrom dizajnu, ktoré je odborným garantom hodnotenia.