SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
NÁKLADY NA KAMPAŇ ZVEREJNILI VŠETCI KANDIDÁTI OKREM E. KUKANA A R. SCHUSTERA

Na kampane od 100 000 do 4 miliónov korún

BRATISLAVA 27. marca (SITA) - Výška finančných prostriedkov, ktorú plánujú minúť v prezidentskej kampani jednotliví uchádzači o post hlavy štátu, sa výrazne odlišuje. Kandidáti, ktorí boli ochotní zverejniť ...

BRATISLAVA 27. marca (SITA) - Výška finančných prostriedkov, ktorú plánujú minúť v prezidentskej kampani jednotliví uchádzači o post hlavy štátu, sa výrazne odlišuje. Kandidáti, ktorí boli ochotní zverejniť spôsob financovania kampane tvrdia, že na ňu nepoužijú viac než zákonom povolené štyri milióny. Najmenej prostriedkov na kampaň plánuje minúť Július Kubík. Kampaň hradí z vlastných prostriedkov, a ako informoval agentúru SITA, nepredpokladá vyššie ako 100-tisícové náklady. Dvaja kandidáti - Eduard Kukan a Rudolf Schuster, pred skončením kampane nechceli uviesť ako ju majú financovanú a na čo konkrétne použili peniaze. Tak, ako to zákon ukladá, chcú tieto informácie poskytnúť až po kampani.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalšiemu z horúcich kandidátov na post hlavy štátu Vladimírovi Mečiarovi hradí kampaň jeho materská Ľudová strana - HZDS. Podľa ústredného tajomníka strany Františka Blanárika to nebude určite viac ako štyri milióny korún. Na billboardy minuli viac než jeden milión korún. Ďalší milión stojí stranu reklama v komerčných televíziách TA3, JOJ a v Markíze. Reklama v printových médiách vyjde podľa Blanárika asi na 400 000 korún a približne 500 000 predstavujú náklady na plagáty.

Rozpočet kampane prezidentského kandidáta Ivana Gašparoviča je 2,6 milióna korún. Šéf jeho volebného tímu Ján Bílek uviedol, že tieto prostriedky použijú na billboardy, inzerciu v tlačených médiách a na iné organizačné výdavky. Zatiaľ zaplatili zálohovo jeden milión korún zo straníckych peňazí HZD. Ak sa objaví väčší sponzor kampane, sú pripravení podľa Bílka zverejniť ho.

Skryť Vypnúť reklamu

Občiansky kandidát Martin Bútora použije od zverejnenia svojej kandidatúry až do samotného konca kampane maximálne 2,5 milióna korún. Ako informoval agentúru SITA, finančne jeho kandidatúru podporilo niekoľko desiatok individuálnych darcov a spoločností. Príspevky sa pohybovali v rozmedzí od 1000 do 300 000 korún. Väčšina z nich však bola nižšia ako 20 000 korún. Najväčší finančný vklad do kampane dal Bútora z rodinných úspor. Mená ľudí, ktorí mu prispeli na kampaň, nechce bez ich súhlasu zatiaľ zverejniť. "Samozrejme, že nemám problém tak urobiť v zákonnej lehote a podľa zákonom stanovených pravidiel," dodal. Na Bútorovej kampani sa podieľa aj množstvo dobrovoľníkov bez nároku na honorár.

Celkové výdaje na prezidentskú kampaň Františka Mikloška, ktorého nominovalo KDH, by nemali presiahnuť tri milióny. Hovorca KDH Michal Novota uviedol, že všetky investície spojené s predvolebnou kampaňou hradia kresťanskí demokrati. Na billboardy zatiaľ použili 1,5 milióna korún. Dve čísla predvolebných novín "Dobrý deň Slovensko" vyšli na pol milióna korún. Rovnakú sumu si vyžiadali aj pohľadnice, plagáty, pexeso a CD a kazety, na ktorých je prezentovaný František Mikloško.

Skryť Vypnúť reklamu

Približne pol milióna korún by mala stáť kampaň kandidáta Strany demokratickej ľavice (SDĽ) - banskobystrického primátora Jána Králika. Hradená bude hlavne zo straníckych prostriedkov a časť zaplatí aj sám kandidát. Veľkú časť práce zabezpečujú Králikovi dobrovoľníci-aktivisti. Martinský primátor Stanislav Bernát zatiaľ minul na kampaň približne 300 000 Sk. Z nich 80 000 zaplatil z vlastných prostriedkov, 85 000 sú dary od fyzických osôb vo výške od 4000 do 30 000 korún a zvyšok kampane zaplatí prostriedkami získanými cez úver.

Bývalý štátny tajomník Jozef Šesták minul na kampaň 300 000 korún. Ako informoval, ide prevažne o jeho vlastné prostriedky a niekoľko drobných peňažných darov od fyzických osôb. Prostriedky minul okrem iného na grafické návrhy plagátov a informačných materiálov, na ich tlač a distribúciu, rozhlasové spoty a nahrávanie v regionálnych káblových televíziách. Platí si tiež monitoring médií. Bývalý vicepremiér Jozef Kalman tvrdí, že nemá zatiaľ spočítané náklady na kampaň, ale určite nevyužije zákonom stanovený štvormiliónový limit. Peniaze sme použili na reklamu v regionálnych médiách, na plagáty, organizovanie mítingov a stretnutí, dodal. Ide buď o stranícke peniaze Ľavicového bloku alebo Kalmanove financie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 743
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 426
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 380
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 822
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 050
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 504
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 447
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 227
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Nemajú koronavírus, ale smrť im hrozí viac než kedysi

V Covidom najzasiahnutejších krajinách stúpla úmrtnosť až o štvrtinu.

Počas pandémie koronavírusu je riziko, že zomrú ľudia na ochorenia, na ktoré by za normálnych okolností nezomreli.
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Košice na vlastnú päsť otvoria asi najväčšie testovacie miesto na Slovensku

Starosta Petrovčik: Všetko sme urobili, vojaci môžu prestrihnúť pásku.

Primátor Polaček nevie, čo bude v sobotu ráno.

Prezidentka nevidí dôvod na zastavenie celoplošného testovania

Čaputová však považuje za nevyhnutné upraviť podmienky zákazu vychádzania.

Prezidentka Zuzana Čaputová.