NÁKLADY NA KAMPAŇ ZVEREJNILI VŠETCI KANDIDÁTI OKREM E. KUKANA A R. SCHUSTERA

Na kampane od 100 000 do 4 miliónov korún

BRATISLAVA 27. marca (SITA) - Výška finančných prostriedkov, ktorú plánujú minúť v prezidentskej kampani jednotliví uchádzači o post hlavy štátu, sa výrazne odlišuje. Kandidáti, ktorí boli ochotní zverejniť ...

BRATISLAVA 27. marca (SITA) - Výška finančných prostriedkov, ktorú plánujú minúť v prezidentskej kampani jednotliví uchádzači o post hlavy štátu, sa výrazne odlišuje. Kandidáti, ktorí boli ochotní zverejniť spôsob financovania kampane tvrdia, že na ňu nepoužijú viac než zákonom povolené štyri milióny. Najmenej prostriedkov na kampaň plánuje minúť Július Kubík. Kampaň hradí z vlastných prostriedkov, a ako informoval agentúru SITA, nepredpokladá vyššie ako 100-tisícové náklady. Dvaja kandidáti - Eduard Kukan a Rudolf Schuster, pred skončením kampane nechceli uviesť ako ju majú financovanú a na čo konkrétne použili peniaze. Tak, ako to zákon ukladá, chcú tieto informácie poskytnúť až po kampani.

Ďalšiemu z horúcich kandidátov na post hlavy štátu Vladimírovi Mečiarovi hradí kampaň jeho materská Ľudová strana - HZDS. Podľa ústredného tajomníka strany Františka Blanárika to nebude určite viac ako štyri milióny korún. Na billboardy minuli viac než jeden milión korún. Ďalší milión stojí stranu reklama v komerčných televíziách TA3, JOJ a v Markíze. Reklama v printových médiách vyjde podľa Blanárika asi na 400 000 korún a približne 500 000 predstavujú náklady na plagáty.

Rozpočet kampane prezidentského kandidáta Ivana Gašparoviča je 2,6 milióna korún. Šéf jeho volebného tímu Ján Bílek uviedol, že tieto prostriedky použijú na billboardy, inzerciu v tlačených médiách a na iné organizačné výdavky. Zatiaľ zaplatili zálohovo jeden milión korún zo straníckych peňazí HZD. Ak sa objaví väčší sponzor kampane, sú pripravení podľa Bílka zverejniť ho.

Občiansky kandidát Martin Bútora použije od zverejnenia svojej kandidatúry až do samotného konca kampane maximálne 2,5 milióna korún. Ako informoval agentúru SITA, finančne jeho kandidatúru podporilo niekoľko desiatok individuálnych darcov a spoločností. Príspevky sa pohybovali v rozmedzí od 1000 do 300 000 korún. Väčšina z nich však bola nižšia ako 20 000 korún. Najväčší finančný vklad do kampane dal Bútora z rodinných úspor. Mená ľudí, ktorí mu prispeli na kampaň, nechce bez ich súhlasu zatiaľ zverejniť. "Samozrejme, že nemám problém tak urobiť v zákonnej lehote a podľa zákonom stanovených pravidiel," dodal. Na Bútorovej kampani sa podieľa aj množstvo dobrovoľníkov bez nároku na honorár.

Celkové výdaje na prezidentskú kampaň Františka Mikloška, ktorého nominovalo KDH, by nemali presiahnuť tri milióny. Hovorca KDH Michal Novota uviedol, že všetky investície spojené s predvolebnou kampaňou hradia kresťanskí demokrati. Na billboardy zatiaľ použili 1,5 milióna korún. Dve čísla predvolebných novín "Dobrý deň Slovensko" vyšli na pol milióna korún. Rovnakú sumu si vyžiadali aj pohľadnice, plagáty, pexeso a CD a kazety, na ktorých je prezentovaný František Mikloško.

Približne pol milióna korún by mala stáť kampaň kandidáta Strany demokratickej ľavice (SDĽ) - banskobystrického primátora Jána Králika. Hradená bude hlavne zo straníckych prostriedkov a časť zaplatí aj sám kandidát. Veľkú časť práce zabezpečujú Králikovi dobrovoľníci-aktivisti. Martinský primátor Stanislav Bernát zatiaľ minul na kampaň približne 300 000 Sk. Z nich 80 000 zaplatil z vlastných prostriedkov, 85 000 sú dary od fyzických osôb vo výške od 4000 do 30 000 korún a zvyšok kampane zaplatí prostriedkami získanými cez úver.

Bývalý štátny tajomník Jozef Šesták minul na kampaň 300 000 korún. Ako informoval, ide prevažne o jeho vlastné prostriedky a niekoľko drobných peňažných darov od fyzických osôb. Prostriedky minul okrem iného na grafické návrhy plagátov a informačných materiálov, na ich tlač a distribúciu, rozhlasové spoty a nahrávanie v regionálnych káblových televíziách. Platí si tiež monitoring médií. Bývalý vicepremiér Jozef Kalman tvrdí, že nemá zatiaľ spočítané náklady na kampaň, ale určite nevyužije zákonom stanovený štvormiliónový limit. Peniaze sme použili na reklamu v regionálnych médiách, na plagáty, organizovanie mítingov a stretnutí, dodal. Ide buď o stranícke peniaze Ľavicového bloku alebo Kalmanove financie.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 836
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 090
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 610
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 120
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 160
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 097
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 612
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 427
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 316
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 191

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

Neprehliadnite tiež

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.