Kandidáti financujú kampaň zo straníckych peňazí, z úspor a sponzorských darov

Bratislava 30. marca (TASR) - Prostriedky, z ktorých prezidentskí kandidáti financujú svoju predvolebnú kampaň, pochádzajú prevažne od politických strán, ...

Bratislava 30. marca (TASR) - Prostriedky, z ktorých prezidentskí kandidáti financujú svoju predvolebnú kampaň, pochádzajú prevažne od politických strán, ktoré navrhli jednotlivých kandidátov. navrhli. Kandidáti, ktorí za sebou nemajú žiadnu politickú stranu, čerpajú z úspor, niektorí si vzali úver, prípadne prijali sponzorské dary.

Vladimírovi Mečiarovi a Eduardovi Kukanovi, ktorí sú na základe prieskumov verejnej mienky považovaní za favoritov prvého kola volieb, financujú predvolebnú kampaň materské strany. Minister zahraničných vecí by mal k straníckym peniazom prispieť aj z vlastných zdrojov. Ivan Gašparovič čerpá tiež peniaze na kampaň z rozpočtu Hnutia za demokraciu, menšiu časť prostriedkov mu poskytli sponzori. Všetci traja zhodne tvrdia, že celkové výdavky nepresiahnu zákonom stanovenú hranicu štyroch miliónov korún. Najmä kandidáti, ktorých kampaň je na prvý pohľad nákladná, však odmietajú hovoriť o predpokladaných výdavkoch.

Na tému financovanie prezidentskej kampane nechce hovoriť ani prezident SR Rudolf Schuster, ktorý podľa slov jeho hovorcu Jána Füleho nemá ani klasický volebný tím. "Všetko zverejním v zákonom stanovenej lehote," odkázal prezident TASR. Kresťanskodemokratické hnutie vyčlenilo na predvolebnú kampaň svojho kandidáta Františka Mikloška asi tri milióny korún. Polovicu z tejto sumy zaplatili za billboardy, ktoré predstavujú najnákladnejšiu položku Mikloškovej kampane.

Exveľvyslanec SR v USA Martin Bútora financuje svoju kampaň z darov jednotlivcov a spoločností, prevažnú časť výdavkov pokrýva z rodinných úspor. Sponzorské dary sa pohybujú vo výške od tisíc do 300 tisíc korún. Bútora nechce na kampaň minúť viac ako 2,5 milióna korún. Podobné zdroje využíva aj bývalý veľvyslanec SR v Rakúsku Jozef Šesták. Presnú sumu nechcel zverejniť, tvrdí však, že nebude vyššia ako "niekoľkotisíc korún".

Ľavicový kandidát Ján Králik plánuje použiť na kampaň okolo 500 tisíc korún, ktoré mu sčasti poskytla materská SDĽ, sčasti siahol na vlastné peniaze. Väčšinu týchto peňazí použil na nákup citylightov a na vydanie novín Skúsenosť. Ako jeden z mála kandidátov bol ochotný zverejniť aj výšku prostriedkov použitých na informačnú kampaň, ktorá ho vyšla na 50 tisíc.

Predvolebnú kampaň na úver a z rodinných úspor vedie martinský primátor Stanislav Bernát. Časť peňazí získal od sponzorov, doteraz minul na svoju propagáciu okolo 300 tisíc. O konkrétnych sumách nechce hovoriť kandidát Ľavicového bloku Jozef Kalman. Vyhlásil len, že neprekročí maximálne povolený limit.

Výlučne vlastné peniaze - celkovo okolo 400 tisíc korún použije na svoju propagáciu Július Kubík. Tvrdí, že kampaň pred prezidentskými voľbami nepovažuje za trhovú súťaž a tá jeho bola preto takmer minimálna.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 881
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 526
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 965
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 505
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 922
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 499
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 327
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 838
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop