SME

PRIESKUM: Najpesimistickejšou krajinou je Slovensko

PRAHA 15. októbra (SITA/ČIA) – Najoptimistickejšie zo všetkých krajín strednej Európy vidia hospodársky vývoj v nasledovných dvanástich mesiacoch občania Českej republiky. Optimistami sú pritom už dlhodobo skôr mladí ľudia, muži, občania s vyšším vzdelaní

m a študenti. Vyplýva to z medzinárodnej porovnávacej štúdie Spotrebiteľský barometer uskutočnenej v júli tohto roku v ČR, Nemecku, Poľsku, Rakúsku a na Slovensku vždy na reprezentatívnej vzorke tisícky náhodne vybraných respondentov vo veku 15 až 79 rokov.

O zlepšení hospodárskej situácie v Českej republike v nasledovnom roku je presvedčených 31 percent opýtaných, zatiaľ čo v Rakúsku je to 21 percent občanov, na Slovensku 10 percent, v Nemecku deväť percent a v Poľsku sedem percent občanov. Najpesimistickejšou krajinou v regióne je podľa Gfk Slovensko, kde viac než polovica obyvateľov očakáva v budúcom roku zhoršenie ekonomickej situácie. Len o niečo lepšie je na tom Poľsko, kde verí v zhoršenie 47 percent obyvateľov. V Nemecku sa takmer polovica obyvateľov (49 percent) domnieva, že sa hospodárska situácia nezmení.

Väčšina Nemcov, Rakúšanov (rovnako 60 percent) i Čechov (56 percent) hodnotí svoju súčasnú finančnú situáciu oproti stavu pred rokom ako rovnakú. Desať percent obyvateľov ČR dokonca považuje súčasný stav za lepší než pred rokom, pričom zlepšenie uviedol aj približne rovnaký počet obyvateľov ďalších krajín. Väčšina Slovákov (55 percent) a Poliakov (51 percent) však považuje svoju súčasnú finančnú situáciu oproti bývalému roku za

Jednou z otázok bola aj pravdepodobnosť kúpy automobilu v nasledujúcich dvoch rokoch. Najviac jeho nákup plánujú Nemci (27 percent) pred Rakúšanmi (24 percent), s výrazným odstupom nasledujú občania Českej republiky (12 percent), Slovenska (8 percent) a Poľska (5 percent).



ph

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 130
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 513
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 269
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 469
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 192
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 669
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 508
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Slovenskí hokejisti.

Dva góly v drese Slovenska zaznamenal Matej Kašlík.


a 1 ďalší
Slovenský hokejista Matej Kašlík.

Pozrite si góly zo zápasu Švajčiarsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2025.


a 1 ďalší
Gólová radosť hráčov Zvolena.

Semifinálová séria sa tak opäť sťahuje na ľad HKM Zvolen.


a 1 ďalší
Olympique Plzeň - Manchester United: ONLINE prenos zo zápasu štvrťfinále Európskej ligy.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu štvrťfinále Európskej ligy: Olympique Lyon - Manchester United.


SkryťZatvoriť reklamu