Bratislava 24. októbra (TASR) - Sledovanosť hlavných správ novej slovenskej televízie TA3 dosiahla v prvom vysielacom týždni hranicu 4,4 percenta, pričom jej kumulatívna denná sledovanosť sa pohybovala v intervale od 13 do 15 percent. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK, ktorý uskutočnila v období od 24. do 30. septembra na reprezentatívnej vzorke 1050 respondentov vo veku 15 až 79 rokov.
TA3 sa tak zaradila na štvrté miesto v rámci slovenského televízneho trhu, pričom najsledovanejšie hlavné spravodajské relácie má naďalej Markíza (61,3 percent), STV 1 (32,6 percent) a česká NOVA (8 percent). TA3 zaznamenala najväčšie úspechy v bratislavskom regióne, kde sa sledovanosť jej večerného spravodajstva vyšplhala až na 12 percent. Celkovo si vysielanie nového subjektu v prvom týždni pozrelo 28,8 percenta opýtaných, medzi ktorými prevažujú muži, osoby s vysokoškolským vzdelaním, súkromní podnikatelia, manažéri a ľudia žijúci v sídlach nad 100 000 obyvateľov.
Zástupcovia televízie dnes novinárov informovali, že reklamný priestor a čas v TA3 bude od 25. októbra predávať spoločnosť RMB Slovakia, ktorá v SR pokrýva 90 percent kinoreklamného trhu. Podľa ich vyjadrení, zámerom TA3 je v čo najkratšom období dosiahnuť 10-percentný podiel na domácom reklamnom trhu.