Düsseldorf/Žilina 14. apríla (TASR) - V Žiline, priemyselnom meste severozápadného Slovenska, vidieť globalizáciu. Týmto podtitulkom uvádza dnes renomovaný nemecký hospodársky denník Handelsblatt celostránkovú reportáž ilustrovanú fotografiami o súčasnosti a minulosti mesta, ktoré v čase globalizácie ťaží zo svojej strategickej polohy.
Denník informuje o rozhodnutí juhokórejských automobiliek Hyundai-Kia postaviť v tesnom susedstve Žiliny modernú automobilku, ktorá hospodársky význam tohto mesta so 100-tisíc obyvateľmi na Slovensku ešte viac zvýši. Mesto je však investičným cieľom aj viacerých ďalších veľkých medzinárodných investorov.
Niekoľko odsekov venuje denník aj žilinskému primátorovi Jánovi Slotovi, jeho politickej činnosti a názorom. Prostredníctvom nemenovaného mocného slovenského podnikateľa ho charakterizuje ako "veľmi energického človeka".
Handelsblatt upozorňuje svojich čitateľov, aby si nemýlili Slovensko so Slovinskom. Uvádza údaje o kľúčových momentoch slovenských dejín, najmä z 20. storočia, tradičnú charakteristiku Mečiarovej vlády, niektoré opatrenia druhej vlády Mikuláša Dzurindu a podstatu rovnej 19-% dane.
Podľa prieskumu denníka 57 % nemeckých podnikov pôsobiacich na Slovensku pokladá svoje obchodné aktivity od začiatku tohto roka za dobré, iba 6 % je nespokojných. Takmer 95 % nemeckých firiem by sa znovu rozhodlo pre Slovensko, ak by stáli pred úlohou, kde investovať svoje prostriedky. Investori sú zatiaľ nespokojní s infraštruktúrou a správou. Avšak veľmi vysoko hodnotia pracovné schopnosti slovenských zamestnancov.