Bratislava 15. apríla (TASR) - Rada Slovenskej televízie (STV), ktorá dnes prvýkrát zasadla v priestoroch STV v novom 15-člennom zložení, schválila svoj nový štatút a rokovací poriadok.
Nový štatút, ktorý navrhol predseda rady Miroslav Kollár, rada mierne pozmenila a musí ho schváliť parlament. Do rokovacieho poriadku odsúhlasili ustanovenie, že hlasovanie jednotlivých členov bude zaznamenané aj s ich menami. Zápisy z rokovaní budú dostupné na internete do päť dní od zasadania.
Členovia rady tiež zadali jednu z prvých úloh novému orgánu Dozornej komisii STV, ktorú tvorí prezidentom vymenovaná Eva Gazdová, vládou vymenovaná Mária Caletková a parlamentom zvolená Katarína Horňáková a mala by sa zísť 30. apríla. Rada STV komisiu požiadala o analýzu šiestich obchodných spoločností, založených koncom januára STV. Rada zrušila uznesenie, ktorým berie na vedomie informáciu o založení obchodných spoločností a žiada generálneho riaditeľa, aby v novozaložených spoločnostiach vytvoril dozorné rady, do ktorých Rada STV nominuje svojho zástupcu. Uznesenie znovu prijmú, keď bude aktuálne, keďže spoločnosti boli založené, ale ešte nie sú zapísané v obchodnom registri a ešte nemajú právnu subjektivitu.
Rada tiež žiada od Rybníčka informácie o všetkých verejných obstarávaniach a tendroch vopred. Tiež žiada správu o súdnych sporoch STV a predpokladanom riešení, rada sa chce zaoberať aj vyčíslením investícií do rozvoja a projektom odpredaja majetku STV.
V súvislosti so súbehom námetov, ktorý STV vyhlásila, rada na návrh podpredsedu Mareka Maďariča žiada Rybníčka, aby jej predložil materiály a odborné posudky, na základe ktorých rozhodol, že nie je možné vrátiť sa k väčšine rozpracovaných a schválených scenárov z predchádzajúcich rokov. Rada tiež chce vedieť, akú čiastku použila STV na nákup licencií programov Super Star, Pošta pre teba, Svadba snov a Super kvíz a žiada vyčíslenie nákladov, spojených s realizáciou týchto programov. Marián Slovák presadil uznesenie, aby predseda pravidelne kontroloval a vyhodnocoval všetky nesplnené uznesenia rady.