Predsa len čaká na fond nová povinnosť, bude musieť Ministerstvu životného prostredia (MŽP) SR podávať hlásenia o úrovni separovaného zberu a zhodnotenia jednotlivých odpadov v porovnaní s cieľmi, ktoré EÚ stanovila členským štátom. Údaje bude nahlasovať iba za registrované osoby platiace povinné príspevky do fondu a v rozsahu žiadostí, ktoré fond podporil. Podľa Sedláčkovej by "stav zodpovedajúci limitom recyklácie určeným pre krajiny EÚ malo Slovensko dosiahnuť v rokoch 2007 až 2010".
Od začiatku marca, kedy nadobudla účinnosť novela zákona o odpadoch, zaplatilo zákonom určený príspevok 3000 korún do Recfondu len 20 individuálnych dovozcov motorových vozidiel. Ako novinárom povedal člen správnej rady fondu Pavol Prepiak, "nie je to veľa v porovnaní s približne tisíckou dovezených vozidiel mesačne". Novela zákona ukladá každému individuálnemu dovozcovi bez ohľadu na vek, hmotnosť alebo veľkosť vozidla či objem motora zaplatiť do fondu ešte pred prvou registráciou vozidla 3000 korún. Členovia Recfondu predpokladajú, že po dostatočnej medializácií nových povinností vodičov sa počet platcov zvýši. Fond nebude neplatiacich sankcionovať, to majú na starosti odbory životného prostredia a kontrolné úrady.
Neštátny účelový fond podporuje environmentálne projekty. Od januára prijal 334 žiadostí o poskytnutie finančných prostriedkov, v ktorých sa žiadatelia uchádzali o viac ako 600 miliónov korún. Zatiaľ vyhovel 124 žiadostiam, na ktoré uvoľnil vyše 90 miliónov korún.
Recyklačný fond je inštitúcia ustanovená zákonom, do ktorej musia subjekty produkujúce odpad povinne prispievať. Fond sústreďuje peňažné prostriedky na podporu zberu, zhodnotenia a spracovania opotrebovaných batérií a akumulátorov, odpadových olejov, opotrebovaných pneumatík, viacvrstvových kombinovaných materiálov, elektrických a elektronických zariadení, plastov, svetelných zdrojov s obsahom ortuti, papiera, skla, vozidiel a kovových obalov.