Bratislava 12. mája (TASR) - Zisky z reklamy, ktorú Slovenská televízia (STV) vysielala počas MS v ľadovom hokeji v Prahe, podľa odhadov zrejme dosiahnu 40 miliónov Sk.
Vysielanie hokejového šampionátu, ktorého kľúčové zápasy si nenechal ujsť asi každý druhý obyvateľ SR, sa opäť stáva pre STV ziskovým. "Je to lukratívny projekt, príjmy presahujú náklady," uviedol pre TASR člen manažmentu STV Branislav Záhradník, odmietol však kvôli obchodnému tajomstvu prezradiť cenu vysielacích práv. "Vďaka hokeju vytvoríme finančnú rezervu, aby sme mohli financovať projekty stratové, ako je tento rok letná olympiáda," dodal. Reklamný polminútový šot počas powerbrejkov na začiatku MS stál do 100 tisíc Sk, v záverečných zápasoch cena prekračovala 200 tisíc.
Podľa odhadov teda tohtoročné príjmy z vypredaného reklamného času zrejme vysoko prevýšia minuloročné zisky, ktoré boli vyše 30 miliónov. Záujem klientov o reklamný čas pripisuje Zahradník inej stratégii marketingu vysielania, množstvu upútavok na program, sprievodným reláciám aj zmene obchodnej stratégie a oproti minulému roku silnejšej pozícii STV na trhu. Výslednú sumu príjmov však môže ovplyvniť možná pokuta od Rady pre vysielanie a retransmisiu. Tá prešetruje, či STV neodvysielala priveľa reklamy počas hokejového zápasu Slovensko Fínsko.
Na rozdiel od príjmov však podľa Zahradníka významne nestúpla sledovanosť, lebo majstrovstvá majú stálu divácku základňu. Minulý rok videlo 2,5 milióna divákov semifinálový zápas Slovensko - Švédsko, tohtoročné semifinále s Kanadou podľa Zahradníka dosiahlo minimálne takúto úroveň sledovanosti.