Banskobystričania nesúhlasia s cestným koridorom navrhovaným ministerstvom

Banská Bystrica 26. mája (TASR) - Koncepcia perspektívneho rozvoja rýchlostných komunikácií v stredoslovenskom regióne, ktorú presadzuje Ministerstvo ...

Banská Bystrica 26. mája (TASR) - Koncepcia perspektívneho rozvoja rýchlostných komunikácií v stredoslovenskom regióne, ktorú presadzuje Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácii (MDPT) SR znamená dopravnú izoláciu Banskej Bystrice, Zvolena a Horehronia od ostatných častí Slovenska. Zo strany ministerstva dochádza postupne k deformovaniu vedenia severo-južného dopravného koridoru E 77, čím sa znevýhodňuje poloha tohto regiónu z hľadiska dopravnej obsluhy miest a ich napojenia na nadriadené dopravné koridory. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol banskobystrický primátor Ján Králik.

Preto v pripomienkovom konaní k zmenám a doplnkom Územného plánu Banskobystrického samosprávneho kraja chcú presadiť pripomienky, ktoré zohľadnia potreby nielen Banskej Bystrice, ale celého regiónu. Mestskí poslanci upozornili zároveň na to, že medzi jednotlivými celoslovenskými koncepciami je nesúlad.

Priestor medzi Zvolenom, Banskou Bystricou a Breznom je totiž v Celoslovenskej rozvojovej koncepcii území definovaný ako ťažiskový z celoštátneho až medzinárodného významu. V aktualizácii Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001 predloženej MDPT, ktorá by mala byť spracovaná v roku 2005 sa už predpokladá, že severo-južné prepojenie 77 nebude smerovať zo Šiah cez Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Dolný Kubín do Poľska. Navrhovaná trasa by mala viesť zo Šášovského Podhradia pri Žiari nad Hronom popri Kremnici do Turčianskych Teplíc, Martina a Dolného Kubína.

Riaditeľ Útvaru hlavného architekta Mesta Banská Bystrica Ján Kupec konštatoval, že ministerstvom navrhovaná cesta vedie cez územie, na ktorom žije asi 10 tisíc ľudí. Komunikácia cez Zvolen a Banskú Bystricu do Ružomberka by viedla regiónom s asi 150 tisíc obyvateľmi.

Za jednoznačné označil Kupec aj ekonomické argumenty pre smerovanie cesty cez Banskú Bystricu. Podľa Slovenskou správou ciest vypracovanej analýzy by výstavba komunikácie popri Kremnici stála približne 31 miliárd korún. Ak by ale smerovala zo Zvolena do Banskej Bystrice a odtiaľ do Turčianskych Teplíc, investičné náklady by dosiahli až 34 miliárd Sk. Smerovanie zo Zvolena cez Banskú Bystricu a Hiadelské sedlo v okrese Banská Bystrica do Ružomberka a Dolného Kubína by stálo maximálne 19 miliárd korún. V tejto sume je zahrnutá aj výstavba severného obchvatu Banskej Bystrice, ktorý by odľahčil premávku na ceste I/66. Jej úsek vedúci mestom pod Urpínom je totiž najnehodovejším na Slovensku.

Primátor Králik uviedol, že pri presadzovaní koncepcie severo-južného smerovania koridoru E 57 nerozhodujú zatiaľ odborné argumenty, ale politické záujmy. Dodal, že ak sa to nezmení, štát príde nielen o niekoľko miliárd korún, ale nesprávne rozhodnutie bude pre Zvolen, Banskú Bystricu a Horehronie znamenať ďalšie aj ekonomické zaostávanie. Problémy budú mať nielen mestá a dediny, ale aj podniky, ktoré tam sídlia. Nebudú sa dostatočne využívať ani investície, ktoré podnikatelia a firmy už vložili do cestovného ruchu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 785
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 607
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 128
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 579
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 596
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 244
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 006
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 797
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 721

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Exministri SNS z nástenkového tendra sa postavia pred súd

Termín pojednávania vytýčili na budúci týždeň.

Zvýšenú radiáciu vo vzduchu nemáme, hovoria meteorológovia i hygienici

Namerané hodnoty v niektorých európskych krajinách boli nízke, na hranici detekčného limitu.

Slovensko každoročne navýši výdavky na rozvojovú pomoc, hovorí Lajčák

Udržateľnosť projektov je podľa šéfa diplomacie v Južnom Sudáne veľmi nízka pre našu neprítomnosť.

Šéfku bytovej mafie Znamenákovú poslali za mreže na 25 rokov

Najvyšší súd rozhodoval v prípade úkladnej vraždy majiteľa domu v bratislavskom Prievoze Viliama Andrášika.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop