Banskobystričania nesúhlasia s cestným koridorom navrhovaným ministerstvom

Banská Bystrica 26. mája (TASR) - Koncepcia perspektívneho rozvoja rýchlostných komunikácií v stredoslovenskom regióne, ktorú presadzuje Ministerstvo ...

Banská Bystrica 26. mája (TASR) - Koncepcia perspektívneho rozvoja rýchlostných komunikácií v stredoslovenskom regióne, ktorú presadzuje Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácii (MDPT) SR znamená dopravnú izoláciu Banskej Bystrice, Zvolena a Horehronia od ostatných častí Slovenska. Zo strany ministerstva dochádza postupne k deformovaniu vedenia severo-južného dopravného koridoru E 77, čím sa znevýhodňuje poloha tohto regiónu z hľadiska dopravnej obsluhy miest a ich napojenia na nadriadené dopravné koridory. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol banskobystrický primátor Ján Králik.

Preto v pripomienkovom konaní k zmenám a doplnkom Územného plánu Banskobystrického samosprávneho kraja chcú presadiť pripomienky, ktoré zohľadnia potreby nielen Banskej Bystrice, ale celého regiónu. Mestskí poslanci upozornili zároveň na to, že medzi jednotlivými celoslovenskými koncepciami je nesúlad.

Priestor medzi Zvolenom, Banskou Bystricou a Breznom je totiž v Celoslovenskej rozvojovej koncepcii území definovaný ako ťažiskový z celoštátneho až medzinárodného významu. V aktualizácii Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001 predloženej MDPT, ktorá by mala byť spracovaná v roku 2005 sa už predpokladá, že severo-južné prepojenie 77 nebude smerovať zo Šiah cez Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Dolný Kubín do Poľska. Navrhovaná trasa by mala viesť zo Šášovského Podhradia pri Žiari nad Hronom popri Kremnici do Turčianskych Teplíc, Martina a Dolného Kubína.

Riaditeľ Útvaru hlavného architekta Mesta Banská Bystrica Ján Kupec konštatoval, že ministerstvom navrhovaná cesta vedie cez územie, na ktorom žije asi 10 tisíc ľudí. Komunikácia cez Zvolen a Banskú Bystricu do Ružomberka by viedla regiónom s asi 150 tisíc obyvateľmi.

Za jednoznačné označil Kupec aj ekonomické argumenty pre smerovanie cesty cez Banskú Bystricu. Podľa Slovenskou správou ciest vypracovanej analýzy by výstavba komunikácie popri Kremnici stála približne 31 miliárd korún. Ak by ale smerovala zo Zvolena do Banskej Bystrice a odtiaľ do Turčianskych Teplíc, investičné náklady by dosiahli až 34 miliárd Sk. Smerovanie zo Zvolena cez Banskú Bystricu a Hiadelské sedlo v okrese Banská Bystrica do Ružomberka a Dolného Kubína by stálo maximálne 19 miliárd korún. V tejto sume je zahrnutá aj výstavba severného obchvatu Banskej Bystrice, ktorý by odľahčil premávku na ceste I/66. Jej úsek vedúci mestom pod Urpínom je totiž najnehodovejším na Slovensku.

Primátor Králik uviedol, že pri presadzovaní koncepcie severo-južného smerovania koridoru E 57 nerozhodujú zatiaľ odborné argumenty, ale politické záujmy. Dodal, že ak sa to nezmení, štát príde nielen o niekoľko miliárd korún, ale nesprávne rozhodnutie bude pre Zvolen, Banskú Bystricu a Horehronie znamenať ďalšie aj ekonomické zaostávanie. Problémy budú mať nielen mestá a dediny, ale aj podniky, ktoré tam sídlia. Nebudú sa dostatočne využívať ani investície, ktoré podnikatelia a firmy už vložili do cestovného ruchu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 548
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 071
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 478
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 939
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 727
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 371
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 127
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 684
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 604

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aj my sme tu. Malé nemocnice sa búria proti Druckerovej sieti urgentov

Prečo nemáme právo na zdravotnú starostlivosť ako všetci, pýta sa zástupkyňa riaditeľa nemocnice vo Veľkom Krtíši.

Domov

Pripomeňte si vstup vojsk Varšavskej zmluvy na fotografiách

Pred 49 rokmi vtrhli na územie vtedajšieho Československa vojská Varšavskej zmluvy.

Domov

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

Domov

Nepovalím si vlastnú vládu, odkazuje Fico vo videu Sulíkovi

Podľa šéfa SaS Richarda Sulíka sú v súčasnosti jediným riešením predčasné voľby.