Kampaň pred eurovoľbami bola plytká bez zmysluplnej diskusie

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Za tematicky plytkú označila kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP) organizácia MEMO 98, podľa ktorej v nej chýbala zmysluplná diskusia a konfrontačný náboj. Z pohľadu ...

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Za tematicky plytkú označila kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP) organizácia MEMO 98, podľa ktorej v nej chýbala zmysluplná diskusia a konfrontačný náboj. Z pohľadu politických subjektov bola zameraná skôr na marketing ako volebné programy, uvádza sa v správe MEMO 98 prinášajúcej výsledky mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do EP. Ako z nej vyplýva, pre väčšinu médií bola téma eurovolieb zrejme málo atraktívna a preto sa dostala do úzadia iných vnútropolitických tém.

Najväčší priestor od začiatku mája do 6. júna venovali monitorované médiá STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas (SRo), Rádio Twist, Rádio Expres a Rádio Okey vládnej SDKÚ (8 min. 17 sek.). Najviac priestoru jej poskytli TV Markíza, TV Joj a Rádio Expres. Najvýraznejší časový priestor dostala v Markíze (3 min. 1 sek.). Najvýraznejší podiel z informácií SDKÚ venovaných eurovoľbám odvysielalo Rádio Expres (41,6%). Druhým najprezentovanejším subjektom bola koaličná SMK, ktorej médiá venovali 7 min. 34 sek. a bola najzobrazovanejším subjektom v TA3. Tretím subjektom s najväčším priestorom bola opozičná KSS - 7 min. 8 sek., pričom bola najvýraznejšie prezentovaná v SRo a Rádiu Twist. Preferenčne najsilnejší Smer získal až šiesty najväčší priestor časom 2 min. 55 sek.

V súvislosti s voľbami do EP bola kritizovaná predovšetkým SDKÚ (23 negatívnych zmienok) ako aj ANO (6 negatívnych zmienok). Negatívne referencie voči SDKÚ priniesli takmer všetky médiá s výnimkou Rádia Twist a Rádia Okey, najviac ich odznelo v TV Joj (5 negatívnych zmienok). Dôvodom kritiky koaličných partnerov bola predovšetkým účasť predsedu EP Pata Coxa počas jeho oficiálnej návštevy Slovenska na mítingu lídra kandidátky SDKÚ Petra Šťastného a neskôr na mítingu ANO. Napriek tomu jednoznačne prevládali vo vysielaní monitorovaných médií neutrálne zmienky. Spomedzi 17 kandidujúcich subjektov neinformovali médiá o dvoch z nich - Aktívne ženy - OS Slovenska a Rómske kresťanské demokratické hnutie v SR.

Prezentácia konkrétnych kandidátov na poslancov do EP zostala dosť obmedzená. Najvýraznejší priestor v sledovanom období získal líder kandidátky KSS Karol Fajnor - 2 min. 43 sek., takmer dve tretiny celkového priestoru mal v SRo. Druhým najzobrazovanejším lídrom bol Ivan Šimko (SF) - 2 min. 24 sek., najväčší priestor dostal v TA3, TV Joj a v Rádiu Expres. Z ostatných lídrov venovali médiá priestor Rudolfovi Žiakovi (koalícia ĽÚ-HZD) - najviac v TV Markíza, Márii B. Nagyovej (MFS) - najviac v STV a Edit Bauerovej (SMK) - najviac v Rádiu Twist. Mimo záujmu médií boli traja kandidáti - Eva Bartošová (AŽ-OS), Peter Osuský (OKS), Štefan Miľo (RKDH).

Priestor, ktorý médiá venovali od začiatku mája voľbám do EP bol porovnateľný s ďalšími dvoma ústrednými témami - integrácia SR a reforma zdravotníctva. Eurovoľby boli medzi prvými tromi najviac diskutovanými témami v piatich médiách (všetky televízie a SRo). V TV Markíza išlo o vôbec najprezentovanejšiu tému, opakom boli Rádio Twist a Rádio Okey, v ktorých boli eurovoľby jedenástou témou. Téme volieb do EP venovala najväčší priestor TV Markíza - 32 min. 12 sek. a najmenej Rádio Twist - 2 min. 11 sek.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 919
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 229
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 703
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 980
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 781
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 039
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 126
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 397
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop