Kampaň pred eurovoľbami bola plytká bez zmysluplnej diskusie

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Za tematicky plytkú označila kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP) organizácia MEMO 98, podľa ktorej v nej chýbala zmysluplná diskusia a konfrontačný náboj. Z pohľadu ...

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Za tematicky plytkú označila kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP) organizácia MEMO 98, podľa ktorej v nej chýbala zmysluplná diskusia a konfrontačný náboj. Z pohľadu politických subjektov bola zameraná skôr na marketing ako volebné programy, uvádza sa v správe MEMO 98 prinášajúcej výsledky mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do EP. Ako z nej vyplýva, pre väčšinu médií bola téma eurovolieb zrejme málo atraktívna a preto sa dostala do úzadia iných vnútropolitických tém.

Najväčší priestor od začiatku mája do 6. júna venovali monitorované médiá STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas (SRo), Rádio Twist, Rádio Expres a Rádio Okey vládnej SDKÚ (8 min. 17 sek.). Najviac priestoru jej poskytli TV Markíza, TV Joj a Rádio Expres. Najvýraznejší časový priestor dostala v Markíze (3 min. 1 sek.). Najvýraznejší podiel z informácií SDKÚ venovaných eurovoľbám odvysielalo Rádio Expres (41,6%). Druhým najprezentovanejším subjektom bola koaličná SMK, ktorej médiá venovali 7 min. 34 sek. a bola najzobrazovanejším subjektom v TA3. Tretím subjektom s najväčším priestorom bola opozičná KSS - 7 min. 8 sek., pričom bola najvýraznejšie prezentovaná v SRo a Rádiu Twist. Preferenčne najsilnejší Smer získal až šiesty najväčší priestor časom 2 min. 55 sek.

V súvislosti s voľbami do EP bola kritizovaná predovšetkým SDKÚ (23 negatívnych zmienok) ako aj ANO (6 negatívnych zmienok). Negatívne referencie voči SDKÚ priniesli takmer všetky médiá s výnimkou Rádia Twist a Rádia Okey, najviac ich odznelo v TV Joj (5 negatívnych zmienok). Dôvodom kritiky koaličných partnerov bola predovšetkým účasť predsedu EP Pata Coxa počas jeho oficiálnej návštevy Slovenska na mítingu lídra kandidátky SDKÚ Petra Šťastného a neskôr na mítingu ANO. Napriek tomu jednoznačne prevládali vo vysielaní monitorovaných médií neutrálne zmienky. Spomedzi 17 kandidujúcich subjektov neinformovali médiá o dvoch z nich - Aktívne ženy - OS Slovenska a Rómske kresťanské demokratické hnutie v SR.

Prezentácia konkrétnych kandidátov na poslancov do EP zostala dosť obmedzená. Najvýraznejší priestor v sledovanom období získal líder kandidátky KSS Karol Fajnor - 2 min. 43 sek., takmer dve tretiny celkového priestoru mal v SRo. Druhým najzobrazovanejším lídrom bol Ivan Šimko (SF) - 2 min. 24 sek., najväčší priestor dostal v TA3, TV Joj a v Rádiu Expres. Z ostatných lídrov venovali médiá priestor Rudolfovi Žiakovi (koalícia ĽÚ-HZD) - najviac v TV Markíza, Márii B. Nagyovej (MFS) - najviac v STV a Edit Bauerovej (SMK) - najviac v Rádiu Twist. Mimo záujmu médií boli traja kandidáti - Eva Bartošová (AŽ-OS), Peter Osuský (OKS), Štefan Miľo (RKDH).

Priestor, ktorý médiá venovali od začiatku mája voľbám do EP bol porovnateľný s ďalšími dvoma ústrednými témami - integrácia SR a reforma zdravotníctva. Eurovoľby boli medzi prvými tromi najviac diskutovanými témami v piatich médiách (všetky televízie a SRo). V TV Markíza išlo o vôbec najprezentovanejšiu tému, opakom boli Rádio Twist a Rádio Okey, v ktorých boli eurovoľby jedenástou témou. Téme volieb do EP venovala najväčší priestor TV Markíza - 32 min. 12 sek. a najmenej Rádio Twist - 2 min. 11 sek.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 045
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 183
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 371
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 293
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 249
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 929
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 556
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 682
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 151
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 057

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov. Kamery sú ale v nedohľadne.

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

Politologička Világi: Sympatizanti ĽSNS návrh na jej zrušenie môžu vnímať ako sprisahanie

Samotné rozpustenie ĽSNS bude mať skôr dlhodobý dosah, než aby sa prejavilo v župných voľbách, hovorí pre SME politologička Aneta Világi.

Majiteľ TV Joj musí platiť tisícovú pokutu. Za český dabing

Rada pre vysielanie a retransmisiu tiež odňala rozhlasové frekvencie.