h znenia prijatých zákonov, ich dôvodové správy, adresy poslancov či uznesenia vlády. Väčšina občanov pritom požaduje informácie telefonicky, alebo prostredníctvom elektronickej pošty.
Ako pre TASR povedala vedúca informačného centra pri Národnej rade SR Darina Jahelková, osobne sa prišiel dodnes informovať iba jeden občan, ktorého zaujímala práca asistenta poslanca. Na odbor však bola adresovaná napríklad žiadosť o poskytnutie informácie týkajúcej sa percentuálneho zastúpenia mužov a žien v zákonodarnom zbore. "Záujem bol aj o záznam schôdze, ktorá sa týkala odvolávania ministra vnútra Pittnera," doplnila. Podľa Jahelkovej zatiaľ vybavili všetky žiadosti občanov, dokonca i tie, ktoré sa netýkali priamo činnosti parlamentu.
Občanov, ktorí sa obrátili na novovytvorený odbor v priestoroch Úradu vlády SR, zaujímalo najmä to, kde môžu nájsť iné konkrétne informácie, povedala pre TASR hovorkyňa vlády Miriam Fiťmová. Najväčší záujem však prejavujú o otázky súvisiace s oblasťou ľudských práv, dodala.
Informačné centrum Kancelárie NR SR pre verejnosť zriadili v objekte Severné hradby v areáli Bratislavského hradu a občania tam môžu získať informácie osobne či písomne na adrese Informačné centrum K NR SR pre verejnosť, Mudroňova 1, 812 80 Bratislava. Telefonicky sa na naň môžu obrátiť na číslach 07/59341 787, 07/59341 387 a 07/59341 388 a elektronickou poštou na adrese infocentrum@mail.nrsr.sk.
Informačný servis v priestoroch Úradu vlády SR prijíma žiadosti občanov aj na nonstop odkazovač s telefónnym číslom 07/5729 5566. V pracovných dňoch od 8.00 do 16.15 h môžu občania telefonovať na linku 07/5729 5547. Svoje žiadosti môžu posielať aj faxom na číslo 07/5729 5565, alebo elektronickou poštou na adresu urad@vlada.gov.sk.
Aby mohla byť žiadosť vybavená, musí obsahovať meno a priezvisko žiadateľa, jeho adresu a spôsob, akým žiada o doručenie informácie - písomne, elektronicky a podobne.