Projektantská firma Železníc SR tají, koľko dá peňazí na kampaň

Trenčín 20. júla (TASR) - Obyvateľov Trenčína čaká v nasledujúcich týždňoch kampaň o modernizácii železničnej trate v centre mesta. Proti zámeru, ktorý ...

Trenčín 20. júla (TASR) - Obyvateľov Trenčína čaká v nasledujúcich týždňoch kampaň o modernizácii železničnej trate v centre mesta. Proti zámeru, ktorý by znamenal napríklad zbúranie plavárne a dvoch desiatok rodinných domov, podpísalo vlani petíciu vyše 10 tisíc ľudí. Pripravovanú kampaň iniciovala súkromná firma Reming Consult, ktorá je generálnym projektantom pre štátne Železnice SR.

Firma odmieta zverejniť, koľko peňazí do kampane investuje. "To sú veci, ktoré sú naše veci, a nie aby som vám o tom rozprával," zareagoval predseda predstavenstva Reming Consult Slavomír Podmanický. Hoci je modernizácia železnice zákazkou od štátu, podľa Podmanického na kampaň nebudú použité verejné financie. "Nie som ochotný rozprávať, ako my nakladáme s našimi prostriedkami," dodal. Firma vydala vyhlásenie, že ide o informačnú kampaň, ktorou chcú v nasledujúcich týždňoch obyvateľov Trenčína informovať o navrhovaných možnostiach modernizácie železnice.

Reming Consult získal zákazku na úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov v roku 2001 v rokovacom konaní bez zverejnenia. Cena projektovej dokumentácie na vydanie územného rozhodnutia, ktorú Železnice SR zaplatili, je 38 miliónov korún. Hovorkyňa Železníc SR Nela Blašková tvrdí, že kampaň je záležitosťou projektantskej firmy, ktorá ju robí z vlastnej iniciatívy. "My sme nedávali žiadnu zákazku na reklamnú alebo informačnú kampaň. Nič sme neschvaľovali, kampaň nefinancujeme," povedala.

Reming Consult si na kampaň najal reklamnú agentúru Verrity. Jej zástupca Martin Marek rovnako nebol ochotný hovoriť o obsahu a financovaní kampane. "Ďakujem vám veľmi pekne," zareagoval na otázky a zložil telefón.

V rámci kampane podľa oficiálneho stanoviska Reming Consultu bude k dispozícii internetová stránka, videoprezentácie a širší informačný materiál. Objavil sa však už aj celostránkový farebný inzerát v novinách. Letáky vytlačené na kriedovom papieri rozdávali na hudobnom festivale Pohoda a občania ich dostali aj do schránok.

Modernizácia železnice narazila v Trenčíne na silný odpor, pretože podľa variantu 1 by okrem demolácie objektov predelila trať mesto na dve časti. Nákladné vlaky by popod Trenčiansky hrad premávali rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu. Niektorí poslanci požadujú, aby o trati rozhodli občania v referende. Ešte počas leta by sa modernizáciou trate malo zaoberať mimoriadne mestské zastupiteľstvo. Železnice podľa Blaškovej jednoznačne odmietajú variant, podľa ktorého by železničná trať bola presunutá mimo mesta.

Modernizácia železničnej trate v Trenčíne je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Slovenská vetva je dlhá 536 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 045
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 858
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 891
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 414
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 134
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 501
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 500
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 664
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 988
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Pokuta za nedodanie lieku na recept môže po novom dosiahnuť aj milión eur

Nový systém má pomôcť pacientovi dostať liek do dvoch dní, dodávatelia liekov ho kritizujú.

Kováčik sa má podľa Čižnára venovať riadeniu úradu, nie žalobám

Generálna prokuratúra reaguje na informáciu, že Kováčik za osem rokov svojho pôsobenia dozoroval 61 prípadov, no žalobu nepodal ani raz.

Slovensko ľudské práva prezentovalo ako prekážku bezpečnosti, tvrdí Amnesty

Slováci podľa organizácie nezaostávajú v nenávistnej rétorike za ostatnými národmi.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop